Aj Aj Aj!!!

Hej hej..
Jahopp, så är det igång.. har vår bebis garanterat senast onsdag..så känns ju bra=)(kommer inte bebis inom 72 tim efter en vattenavgång så sätter dom igång en) Igår vid 9.45 tiden så gick vattnet. Inte alls som man ser på film utan det liksom "sipprade" ut en skvätt. Någon timme en svätt till och så höll det på halva dagen. Ringde in till förlossningen som sa att vi kunde kika in under eftermiddagen. Var ingen tvekan om saken sa barnmorskan där inne att det var vattnet som gått. Kommer hem några timmar senare och passar på att vila lite. Andreas föräldrar och mormor är här och vi premiär-grillar i vår fina trädgård, mysigt :)
Somnar vid 22.30 tiden och precis en timme senare vaknar jag av en rejäl molnande värk i magen. Går upp ur sängen och hinner knappt in på toa då vattnet fullkomligt forsar ut. Där snackar vi film versionen ;) Några minuter senare startar värkarna och jag har värkar med ca: 7 min emellan. Ringer förlossningen som ber mig avvakta tills dom kommer tätare. Dom blir aldrig tätare, utan fortsätter med 7 min emellan precis HELA natten. Så blev ingen sömn alls. Åker in för kontroll till förlossningen kl:8.20 imorse men väl där inne så avtar värkarna, 11 minuter emellan. Passade på att vila lite när vi kom hem men nu så är det igång igen...FORTSÄTTNING FÖLJER ;)

Puss puss♥

Kommentarer
Postat av: Catta

Härligt!

Jag tänkte på dig att idag är det nog på gång och var tvungen att spana in bloggen ifall du åkt iväg och det har du. Säger grattis redan nu. Allt kommer gå jätte bra och många kramar till er

2011-03-21 @ 15:21:46
Postat av: Trullebulle

Åhhh gumman :) ska hålla tummarna, det kommer att gå super. Jätte många styrkekramar till dig min lilla skit :) ♥♥♥ puss och kram

2011-03-21 @ 17:19:33
Postat av: Anna

HJÄRTAT, Kommer gå så bra! Många lyckokramar till er alla <3

2011-03-21 @ 22:31:55
Postat av: Anonym

Stort grattis! så söt hon va, har allt sett henne på webbisar! :) Nu vill vi läsa förlossningsberättelsen! =)

2011-03-22 @ 19:10:17
Postat av: Linda

OOOhh, vilken sötnos!! Helt underbar... Grattis gumman! Hoppas allt gick bra! Massa kramar

2011-03-22 @ 21:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback