110602

Hej hej..
Godetid, när ska det bli lugnt i ens liv.. är det inte det ena så är det det andra. I tisdags kväll när vi hade ätit så skulle jag amma Alicia. Efter jag ammat så la jag mig ner i soffan för att titta på Desperate Housewives. Hela rummet börjar snurra så jag kunde inte ligga ner. Jag reste mig upp och fick en sån rejält sprängande huvudvärk. Känner att jag börjar få svårt att andas och går ut en runda för att få luft. Känner att jag har svårt att kontrollera kroppen, armarna och benen börjar liksom "dunka" och "sticka" och jag får svårt att komma till ro. Kändes nästan som att jag var rejält berusad. Ingenting hjälper och det blir bara värre och värre. Så vi bestämmer oss för att åka in till akuten.
Får komma in direkt och dom tar en massa prover på mig. Blodprovet visar ingenting, jag syresätter mig och inget fel på hjärtat. Dom bestämmer sig några timmar senare för att röntga mitt huvud för att utesluta en blödning eller liknande. Var riktigt otäckt eftersom minnerna till då mamma gick bort med en hjärnblödning började göra sig påminda. Allt såg bra ut :) Dom ville inte skicka hem mig eftersom dom ville fortsätta göra tester dagen efter så jag blev inskriven. Fick ligga uppe på BB/Gyn eftersom jag hade Alicia med mig. Dom kollade blodtrycket på mig under hela natten så det blev inte mycket sömn. Dagen efter så blev jag nerskickat till medicin för ännu mera undersökningar. Läkaren ville göra ett sånt ryggmärgsprov på mig för att utesluta ev. hjärnhinneinflammation eller borrelia, jag total vägrade (dum som man är).. det fick räcka med alla 7 blodprov dom tagit på mig.
Efter en timme så var vi färdiga. Läkaren kunde ju inte utesluta hjärnhinneinflammation eftersom jag vägrade göra provet, men däremot så tyckte han inte att jag hade dom typiska symtomen för det.

Han sa att jag antagligen drabbats av en kollaps. Det har blivit en alldeles för stor omställning för mig och min kropp att den till slut sa ifrån.
En jobbig och besvärlig graviditet och en viktökning med 30 kilo, mycket vätska och högt blodtryck. Sedan har blodtrycket gått ner igen efter graviditeten, gått ner 20 kilo på 2 månader..Sömnbrist, vätskebrist och ev. matbrist. Stress över att Casper dött..stress över att ta ansvar för min mormor som blivit dålig. Listan kunde göras lång.
Blev hemskickad några timmar senare, men fick lova läkaren att omedelbart höra av mig igen ifall besvären kom tillbaks.
Huvudvärken är kvar och känner mig nästan bakfull..får hoppas att det försvinner snart :/

Idag så fyller min lilla farmor 86 år, skulle väl egentligen bara velat ligga hemma på soffan hela dagen men min farmor betyder för mycket för mig för att låta bli att åka dit.





Fick så otroligt fina presenter av min kära dotter på mors-dag ♥



Mitt hjärta smälter av lycka när Alicia skrattar och ler här hemma, sötnosen!

Kommentarer
Postat av: Linda

Men lilla du... usch vad hemskt! Vet att det är svårt att koppla av när man har små! Hoppas det inte är något allvarligt... vila nu! Ta en slappar-sommar, inga "måsten"! Kram på dig!

2011-06-02 @ 21:32:02
URL: http://lindashorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback