Så är jag igång igen... ;)

Hej hej..
Dags att blogga lite efter en välbehövlig paus. Har inte haft den minsta ork att ens tänka på att blogga den sista tiden, haft fullt upp med att försöka bli bra igen.
Googlade på ordet stress och hittade denna lista på symptom: 

-nedsatt kreativitet
-yrsel, ostadighetskänsla, tinnitus (öronsus), begränsad hörseluppfattning
-obehaglig psykisk trötthetskänsla
-dåligt humör, lättirriterad, rastlöshet och otålighet
-glömska och koncentrationssvårigheter, inlärningssvårigheter
-dåligt självförtroende, oro för att misslyckas
-nedstämdhet, pessimism, negativa tankar
-orolig sömn (vaknar outsövd, trött under dagen)
-svårigheter att komma till ro och slappna av
-tendens att dra förhastade slutsatser, överskattning av problem
-aptitlöshet, dras till starka smaker, godisbegär
-magkatarr och matstrupskatarr
-tarmkatarr (magknip och diarré)
-spända , trötta och ömma muskler
-värk runt leder
-fysiskt lättuttröttad, dålig ork
-värk nacke, axlar, rygg, bröstkorg, armbågar
-huvudvärk (både spänningsvärk och migrän)
-spänd, knarrig röst
-sväljningssvårigheter, muntorrhet, klumpkänsla i halsen
-oroligt hjärta (störningar av hjärtrytmen)
-högt blodtryck / labilt blodtryck
-påskyndad åderförkalkning, t ex hjärtinfarkt
-omotiverad rodnad och / eller blekhet (ofta om vart annat)
-kalla händer och fötter
-mörka "påsar" under ögonen, svullnadskänsla i händer och fötter
-domningar och stickningar i armar och ben
-trötthet i ögonen, dimsyn, tunnelseende, begränsad synuppfattning
-ljud och ljuskänslighet
-orolig urinblåsa, sängvätning, täta urinträngningar
-sexuell lustlöshet
-svettningar (fr a arm- och handsvett)
-irriterad hud, (ibland t o m eksem), glanslöst och risigt hår
-nässelutslag, hösnuva, astma
-nedsatt immunförsvar (återkommande infektioner) 
 
Kan säga att minst 10 av dessa är något jag känt av de sista 2 veckorna. Det är ju egentligen inte klokt vad stress kan påverka kroppen :(

Så denna veckan som gått har jag verkligen försökt dra ner på tempot. Att istället för att hinna med så mycket som möjligt om dagarna (som är typiskt mig) så har jag försökt dela upp sakerna och tagit lite varje dag.

I måndags så var vi bjudna på Gustavs dop, Gustav är son till min barndomsvän Emma. Dopet hölls i Listerby kyrka och därefter var vi bjudna på dopfika hemma hos hennes föräldrar. Det bjöds på smörgåstårta och god dajmtårta med jordgubbar på. Riktigt trevligt :)

I tisdags så träffade jag syrran en runda. På eftermiddagen kom pappa och Andreas föräldrar hit en runda för att fika lite på min rabarberpaj jag gjort. Måste säga att jag blivit en hejare på att göra rabarberpaj ;) hihi

I torsdags så var jag och Alicia inne i stan en runda för att träffa Madde och lille Max. På eftermiddagen så kom prästen förbi för att planera inför Alicias dop som ska vara nästa söndag.

Idag så har vi varit sjukt effektiva här hemma. Tvättmaskinen har gått på högvarv, städat både nedervåningen och övervåningen. Varit ute och rensat rabatter och en massa annat. Sen fick vi besök av gulliga Louise Dahlstedt som gav Alicia fina presenter.
Skulle nog egentligen behövt gå och vila lite nu, men har ju lovat att grilla uppe hos Andreas föräldrar ikväll.

Trevlig lördagskväll på er :)
Puss puss♥


Alicia har börjat leka med sitt babygym :)


Världens stoltaste mamma :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback