Fin besök, bebiskläder och skitförbannad!!!

Hej hej.. så är det helg igen. Jag har precis haft besök utav min fina vän My. Hon hade med sig ett par super fina tulpaner som nu pryder vårt köksbord. Som vanligt hade vi mycket att prata om och tiden den bara rann iväg.

I onsdags så var jag hemma ifrån jobbet. Hade så galet ont i magen i tisdagskväll och blev genast mycket orolig och låg sömnlös den mesta delen av natten. Hade ett inbokat besök hos barnmorskan som snabbt konstaterade att jag har fått sammandragningar. Känns himla skönt att iallafall veta vad det är :)
Bebis låg på precis samma ställe som den gjorde under ultraljudet i Malmö för nästan 1 månad sen, med huvudet neråt och pressar på min urinblåsa. Det förklarar ju varför jag precis HELA tiden är så galet kissnödig.

Igår efter jobbet så mötte jag syrran för lite mat och en runda på stan. Hittade jätte fina bebiskläder i neutrala färger, då vi inte vet om det blir en han eller en hon. En supersöt overall, en fleece jacka, mössor och ett super gulligt set med texten DADDY`S No 1 :)
Så nu har bebisen fått en liten låda i byrån med sina första kläder i. Skönt och ha lite sånt hemma så man slipper åka iväg o handla kläder när man precis kommit hem från BB.





Oj oj..vad en graviditet kan förändra ens kropp. Här är två bilder på FÖRE och EFTER!!! När bebis är ute så står  träning definitivt på schemat!!!





Usch, blev så otroligt arg åt min kära systers vägnar idag. *Grrrr!!!! Hennes vän Fia skulle idag ta sin examen och är numera färdig sjuksköterska. Så min syster Katta hade tagit semester för detta och verkligen sett fram emot denna dagen. Kan oxå tillägga att min syster nästan ALDRIG har semester. Hon jobbar, jobbar o jobbar!! Klänningen var struken och hon hade gjort sig fin. Dagen var planerat som så att hon skulle bli hämtad utav Fias föräldrar, sen skulle dom till Kalmar och kvällen skulle avslutas med middag på en restaurang. Plötsligt strax innan hon ska bege sig iväg så ringer det från kommunen och en kvinna som vikarierar för hennes chef säger att hon MÅSTE jobba pga hennes kollega blivit sjuk. Katta säger med gråten i halsen att hon tagit semester, en semester som hon oxå fått beviljad för att hon ska iväg. Detta totalt skiter denna kvinnan i och beodrar in henne till att jobba till klockan 22 ikväll. O då måste jag även här tillägga att kvinnan ringer 2 timmar innan Katta ska infinna sig på jobbet .
Fy fan säger jag bara!!!! Såna jävla människor kan ju inte ha något hjärta överhuvuvdtaget och borde enligt mig få sig en rejäl käftsmäll!!!

Sådär, det kändes skönt att få avreagera sig lite!!

Nu blir det strax lite god mat och fredagsmys med älsklingen!!

Puss Puss♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback