2011-01-25

Hej hej...
Älsklingen sitter bänkad framför handbollen, så jag passar på att slänga in ett litet inlägg. Igår så hade jag min första lediga dag utav många. Gick ju på ledighet i fredags. Kändes otroligt skönt att slippa ställa klockan på morgonen och ha ångest över att komma upp ur sängen pga att natten inte bjudit på så mycket sovtimmar. Nu kan jag vila, ta det lugnt och slumra till här hemma om dagarna precis hur jag vill :)

På eftermiddagen kom Andreas mamma, mormor & morfar på besök och hade med sig både goda frallor och wienerbröd. Mums!!
När vi skulle ut lite senare och visa Andreas morfar vårt garage och resten av huset så råkar jag trilla. Klantig som man är så snubblade jag på det ena trappsteget utanför och föll pladask. Som tur var lyckas jag ta i med händerna och lite av båda knäna, men magen slog ändå i marken. Usch, det enda man tänkte på var ju bebisen. Den sparkade iallafall precis som vanligt på kvällen och likadant hela dagen idag så allt verkar lugnt :) Men några blåmärken fick man allt..

Idag så har jag varit hos frisören och utmanat ödet lite. Bestämde mig för att bli brunett igen, dock med lite blonda slingor i.. är inte redo att sluta vara blondin helt o hållet :) Tog beslutet mest för att slippa behöva tänka på detta med utväxt hela tiden, då min egna hårfärg är åt det "råttaktiga" hållet. Blev fint, men gud så ovant det känns.

Efteråt så mötte jag upp Hanna, Johanna, Yessie och Thomas för lite mat på 1344. Mycket trevligt!! Jag och Johanna hann gå i lite butiker innan jag skulle på mitt inbokade besök hos barnmorskan.
Allt var iallafall hur bra som helst med bebis, h*n har lagt sig med huvudet neråt och var istället för "rörlig" nu "ruckbar"...(alla dessa uttryck som barnmorskan använder) hon tror att h*n kommer att "fixera" sig inför nästa besök, som är om 2 veckor. Hjärtljuden har sjunkt lite och låg nu på 136 i jämfört med 146-152 som det legat på alla andra gånger.
Vågen visade +22 kilo, usch och fy!! Ingen annan än mig själv att skylla på som ätit en massa godsaker under graviditeten. Tur man har en stöttande sambo när man kommer hem :)
-"Men älskling, klart att du har gått upp i vikt när du inte rör på dig. Innan kunde du ju ut och gå, nu har du ju detta med foglossningen"

Älskar dig Andreas ♥♥♥

Nu ska jag krypa ner, är helt slut.

Natti Natti!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback