Springande dagar, mycket fika och tråkiga sammandragningar!!!

Hej hej..
Oj oj, nu är jag där igen.. inte bloggat på nästan en vecka. Men godetid vad förra veckan flög iväg.
I onsdags var jag sådär lagom glad över att behöva ställa klockan då sotaren skulle komma kl: 08. Särskilt då mina nätter sedan en månad ser ut ungefär såhär:

Upp och kissa 1-2 timmar senare
Somnar till, vaknar IGEN. ca:1-2 timmar senare då ska jag antingen kissa, ont av foglossning eller ta medel mot halsbränna
Somnar till, vaknar IGEN ca: 1-2 timmar senare, samma visa IGEN....
Så fortsätter nätterna, natt efter natt. Blir MAX 2 timmar sömn i sträck... JAG VILL INTE VARA GRAVID LÄNGRE!!!!

Jag är så sjukt tacksam över att jag slipper jobba, att jag oftast inte har någonting att passa dagen efter.. utan att jag sedan kan gå här hemma som en liten somnlös zombie.

Efter att sotaren åkt fick jag ta bilen in till stan då jag fått en akuttid hos tandläkaren kl: 11. Efteråt så möter jag upp Andreas och vi tar en lunch ihop på Matkult i Lyckeby.
I torsdags så var gulliga Malin här med sin 3 veckors gamla son Ludwig. Malin och jag har känt varandra sen vi började 1:an ihop på Rödebyskolan och sedan gick vi dessutom gymnasiet ihop. Blev en massa prat om gamla minnen, förlossning & bebisar. Mycket trevligt!!

I fredags så tog jag det mest lugnt. Katarina Larsen hörde av sig och dök upp på en fika på eftermiddagen. På kvällen blev det pizza (som vanligt) och Let`s dance med älsklingen.

Under lördagen tog jag och Andreas oss en tripp ner till Lyckeby för att handla lite, på eftermiddagen kom min älskade vän Carro, hennes dotter Ellinor och mamma Siw på besök. Alltid så himla roligt att träffa Carro då det blir så sällan eftersom hon bor uppe i Sthlm. Hon hade köpt jätte fina bebiskläder till oss och dessutom en påse choklad.Mums!!
På kvällen åkte vi upp till Andreas föräldrar en runda som bjöd på nylagade kroppkakor, därefter blev det Melodifestivalen här hemma.

Igår så följde vi med Andreas föräldrar till Kalmar en runda för att kika på lite husvagnar. Passade på att åka inom IKEA för att handla lite småsaker, bl.a handdukar till skötbordet, lite fotoramar och andra småsaker.
På vägen hem så börjar magen att värka igen, den har gjort det till och från under helgen. Däremot så gick detta inte över så fick ligga i soffan resten av kvällen. Smärttröskeln är låg, nervositeten hög så det har blivit mycket pip, gnäll och stön under helgen. Stackars Andreas!!! :(
Vet inte om någonting är på gång eller om kroppen bara "övningskör" lite. Sammandragningar/ förvärkar är iallafall INTE roligt.

Puss Puss♥

Kommentarer
Postat av: Sandra

Uch jag lider med dig. Förvärkar är inte roligt.. Men se det som att kroppen övar sig och att det förhoppningsvis blir en lite lättare förlossning. Med Bastian hade jag inga förvärkar och den förlossningen tog 49 timmar varav 24 uppe på förlossningen. Med Sander hade jag massa förvärkar och där tog det 2,5 timme från första värken varav 30min uppe på förlossningen:) MYCKET bättre:)!



Du kommer klara det galant!



Kram på dig

/Sandra

2011-02-21 @ 15:24:16
URL: http://sandraeklow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback