År 2009

 

Så vad det då dags att slänga in ytterligare en almanacka i byrålådan. Så vad har egentligen hänt under 2009:

  • Började året som singel efter ett förhållande med Tony som tog slut under hösten..Dejtade en hel del snyggingar under våren :)
  • Fortsatte att köpa säsongs-kort till Khk:s matcher men märkte att intresset försvann under hösten och är just nu vid skrivande stund obefintligt.. blir ingen förnyelse av säsongskort för säsong 10/11
  • Firade 1 år på min arbets-plats som jag verkligen älskar :)
  • Såg Twilight ca: 15 ggr. Blev totalt förälskad i en vampyr och trodde bestämt det var ödet att jag skulle gifta mig med Edward.
  • Räknat ut att jag under år 2009 har haft 57 st "myskvällar"
  • skaffat mig en ny blå mobil
  • Hälsat på Maria i Gbg och blivit lurad till en gayklubb
  • Fyllt 27 år och käkat tutt-tårta
  • tvingdes under min födelsedags-firande at sjunga på scenen på O`learys
  • Köpt mig metspö och åkte för att fiska med Totte.. *helvetes fiskar. Gav upp efter 10 min
  • Gick från 75% till heltid i mars då en kollega blev mamma-ledig
  • svurit ett antal ggr då jag blev tvingat till att börja plugga utav chefen pga mitt obehöriga gymnasiebetyg.. trots 8 års arbete och tillsvidare-anställning (historia, religion och företagsekonomi) Blä!!
  • checkat in på First Hotel en lördagsnatt med en kompis pga det låg närmare än min lägenhet
  • renoverat mitt kök
  • sett Tre kronor vs. Schweiz i arenan
  • kört 4-hjuling med Emily
  • började träna med Totte på gym.. slutade 2 månader senare.. jag e hopplös!!
  • blivit brunett.. åter blondin 2 månader senare
  • började ett nätverk på jobbet
  • skaffade mig ett Nintendo 8-bits som senare visade sig vara världens bästa raggningsreplik: "hej, jag har ett Nintendo 8- bits hemma. Ska du med hem o spela??" ;)
  • gått på begravning då en vän till familjen gick bort
  • haft världens värsta men oxå galnaste Midsommarafton. En kväll jag sent kommer att glömma.
  • 6 år sedan min underbara mamma gick bort
  • Casper min söta och trogna livskamrat blev hela 8 år (katten)
  • varit bakfull ett antal gånger
  • hånglat med en docka
  • sålde min gamla saab 9000 och köpte istället pappas saab 9,5
  • hade min första riktiga sommar-semester.. otroligt skönt att vara ledig 4 veckor i streck.
  • jag och Hans åkte till Turkiet/Alanya
  • fick reda på att en person som betyder mycket fått cancer
  • ätit minst 30 st kebeb-pizzor och säkerligen lika många Ben&Jerry`s
  • sa upp vänskapen med en person som betydde mkt men som gjorde mig illa
  • hållt i mina första "riktiga" inskolningar på jobbet
  • Totte har lyckats lura iväg mig till Trummenäs för att spela golf..
  • Varit på min första "grisa-fest" som slutade i katastrof..
  • Var och tittade på när exet spelade innebandy.. För att bevisa för honom att hockey ÄR roligare. Stod ut i 1½ period. Usch vad trist!!
  • åkt på ett antal road-trips med Totte
  • Överlevt föräldramöte på jobbet som jag tycker är bland det värsta som finns
  • Lyckats få virus på datorn. Inte bara 1 gång utan 2...
  • Haft sån fruktansvärd tandvärk under en helg i november att jag fick besöka akuten. Efter att ha lipat i 15 min fick jag äntligen smärtstillande
  • vaccinerat mig mot svininfluensan
  • hittat på en massa galenheter tillsammans med Johanna.
  • Anna och Andreas fick en Oscar. Grattis!! Anna ringde dessutom och berättade på nyårsafton att Andreas friat. Längtar redan till bröllopet:)
  • Hållt mig ifrån sprit hela 2½ månad i rad.
  • Börjat träna på Wellness.
  • Kollat på New Moon och började fundera över att kanske varulvar e bättre?!!
  • julfest med jobbet i form av 80-tals retro med självaste Clabbe. (Idol-juryn)
  • träffat världens gulligaste och sötaste kille. Du betyder mycket :)
  • kommit på att dom vänner som finns här just nu är dom som betyder nåt, inte dom som fanns där innan..
  • åkt pulka med Nadja i Rödebybacken
  • satt bänkad framför VM då bästisen Nadja Casadei tävlade i sjukamp
  • firat jul hos pappa istället för hos farmor i år.
  • bloggen har firat 1 år
  • syrran skaffade sig en ny lägenhet och bor numera bara ca: 100 meter ifrån mig
  • hade världens trevligaste juldags-firande tillsammans med alla mina favorit tjejer.
  • hade även världens underbaraste nyårsafton.

Ojoj, listan blev lång. Skulle säkert kunna klämma in flera saker, men detta var det som jag minns allra tydligast ifrån år 2009. Vi får hoppas att 2010 blir minst lika bra :)



















Kommentarer
Postat av: Nadja Casadei

Haha... du är såå skön UllisGullis! Vilken härlig sammanfattning! kramar till dig

2010-01-21 @ 08:20:16
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback