100121

Hej hej..
Så sitter jag uppkrupen i soffan med datorn på magen. I myskläder, håret i en tofs och en kopp te på bordet. Var riktigt frusen när jag kom hem ifrån jobbet idag så hoppade nästan direkt in i duschen. Passade på att slänga i en hårinpackning och peela kroppen lite. Godetid så torr man är på vintern. Jag smörjer och smörjer men är ändå torr. Igår köpte jag mig istället en burk med body butter. Är mycket fetade så får hoppas att huden blir mindre torr nu.


Usch, ibland så råkar man ut för saker. Saker som får en att tänka till, får hjärtat att dunka hårdare och paniken att öka.
Något sådant hände mig idag. Satt och matade en liten tjej med äppel på jobbet. Trots att jag gav mini små bitar så lyckades hon sätta i halsen och började hosta. Hon blev sedan alldeles röd i ansiktet och jag hörde inte henne andas. Rusar ut med barnet över armen ut till toaletten, håller henne över handfatet och bankar henne i ryggen. Hon hostar och hostar. Så rusar ut till personalrummet där mina kollegor sitter på lite fika-rast. Hon får upp äppelbitarna tillsammans med otroligt mycket slem.
Sedan bara brast det för mig. Tårarna kom och händerna började skaka. Jag var så otroligt glad att hon mådde bra men samtidigt så otroligt rädd över vad som kunde hänt. Så inget mer äppel till henne ifrån mig.. usch usch!!

Var hemma hos min söta vän Anna igår. Blev lite fika i form av en jättegod chokladkaka som hon bakat, te och en massa skvaller. Är lite ledsen över att hon och familjen ska flytta:( Hennes sambo har fått jobb på annan ort och veckopendlar just nu. Lägenheten ska säljas och dom ska flytta så fort detta är gjort. Tycker att Anna är otroligt stark som klarar av att ensam ta hand om en 7,5 mån bebis och tvillingdöttrar på 5 år under veckorna.

Nähä, dags att dricka upp teet och dra filten över mig.. Brr!!

Puss Puss♥

Kommentarer
Postat av: katta

haha det e nog ärftligt det där me torr hud. jag e så torr särskilt vinetertid så det riktigt kliar och svider på huden! :/

fan va jag längtar redan nu till din födelsedag :D puss!

2010-01-22 @ 13:18:10
URL: http://katariiiiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback