Historiaprov, mat för ett kompani och snart födelsedag...

Hejsan..
Aj aj, min rygg..mina axlar för att inte snacka om min skallevärk. Kom hem ifrån pappa vid 21.30 tiden och där har jag suttit sen 14. Åkte upp direkt efter jag slutat jobbet idag. Hade bokat en ny tenta-tid med min lärare. Så kl: 15 var det dags. Laddar upp med 2 koppar kaffe och fika tillsammans med pappa. Sen beger jag mig ner till datorn. Loggar in på mailen och det visar sig att jag inte alls fått nåt prov mailat till mig. Istället har läraren mailat: "Hej, det var idag kl:15 va?. Hör av dig och bekräfta så skickar jag provet"
Så slänger iväg ett mail och ber han skicka över provet. Tjugo minuter senare får jag provet. Öglar igenom frågorna men fattar ingenting. Sen ser jag överst: SAMHÄLLSKUNSKAP!
AHHH!! Så jag slänger iväg ytterligare ett mail. Inget svar. Så ringer honom
Läraren: Nej, va fan. Oj.. råkade skicka fel. Ber verkligen om ursäkt. Ytterligare några minuter går sen kan jag äntligen sätta igång.
Har världens bästa pappa. Skriker: "Pappa, jag är hungrig!!"  En kvart senare dyker han upp med varsin pizza. Inte nog med det. Han hade även varit snäll och fixat mig två nya vindrutetorkare som han genast satte dit.
Älskar dig pappa!! Provet tog precis 5 timmar. Godetid var trött jag är.

I tisdags så hade jag egentligen tvättstugan. Självklart så missade jag ju detta. Som vanligt!! Har en tvätthög som är lika hög som Kebnekaise här hemma:( Hamnade istället hemma hos Johanna där vi käkade god mat och massor av glass framför Paradise Hotel finalen.

Igår var jag och storhandlade. O då pratar jag verkligen om att STORhandla. Köpte mat för nästan 1000 kr. Vilket vanligtvis är vad jag lägger på mat under 1½ månad. Fyller ju år på lördag och det ska minsann firas.
Imorron kommer A och jag ska laga mat. Ja, ni som känner mig.. ni läser rätt ;) Bjuder på en riktig överraskning och till detta lite vin. Kommer bli supermysigt:)
Sen så blir det ju Tacos med tjejerna på lördagkväll. På söndag kommer familjen och släkten på besök.
Fullspäckad helg med andra ord.

Något som däremot är tråkigt är att jag måste plugga på söndag. Visade sig att en tredjedel av min insändningsuppgift som jag skickade in i söndags har försvunnit. Bara att göra om!! Usch o fy!! Glömde antagligen att spara...

Nähä, nu ska jag krypa ner..

Puss Puss♥

Ps: Slänger upp ett kort på nya frisyren..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback