Underbart att vara 4 dagars ledig... :)

Hej hej..
Så vaknar man upp sista morgonen av denna 4 dagars ledighet man haft. Imorron är det dags för jobb igen. Men, visst jag ska inte klaga. Utsikten man möts av när man vaknar är inte dålig :)

I onsdags var det påskfest på jobbet. Så självklart åkte påskkärringen Krullerika fram ;)



I fredags bjöd min söta älskling mig på lunch ute på Matkult. Därefter åkte vi ut till Verkö och tog en härlig promenad i solen. Köpte med oss varsin glass på hemvägen och njöt av denna uppe på Bryggareberget.
Min kusin Veronica och farbror Staffan var nere på besök ifrån Strömstad så köpte med mig en Budapest tårta och begav mig hem till farmor på lite kaffe. Där blev jag sittandes i hela 4 timmar. Oj oj, så trevligt det var :) Det pratades en massa minnen och om en faslig massa annat mellan himmel och jord.
Hade bestämt tidigare under dagen att jag skulle träffa Emily på kvällen. Så vid 20-tiden bestämmer vi oss för att gå på bio. Kusinen Veronica hänger på. Blev filmen The Lovely bones (Flickan från ovan) Ja, vad kan man säga. Godetid, den var obehaglig men samtidigt så himla fin. Den hade dom mest underbara och färgstarka scener men sen blev den emellanåt jobbig och hemsk. Går inte att beskriva men jag kan rekommendera folk att se den. En helt klart sevärd film.



I lördags var det dags för Tobbes 50-års fest som han tillsammans med sin polare Micke som fyllde 40 år skulle ha i Lyckeby Medborgarehus. (Tobbe är min gamla granne) Så jag och Andreas beger oss upp på stan under förmiddagen för att se om vi kunde hitta något att ha på oss. Typiskt mig att alltid vara i sista sekunden.
Ingen av oss hittar något men däremot så blev det en trevlig fika på TreG tillsammans med Emily och Petter. Min kusin Veronica var också på stan så jag ringde även in henne till att joina oss.

Så klockan 18 drog festen igång. Godetid så mycket folk. 155 personer var det någon som sa att det var. Fem stycken långbord var dukade som sträckte sig från den ena sidan till den andra. Hur mycket vin, öl och sprit som helst och det var bara att ta för sig. Det serverade massor av mat och tårta. På scenen spelade live-band.
En riktigt kanonkväll :)
Vid 02-tiden så hade Andreas fixat skjuts åt oss in till stan så då sprang vi in en timme på Harrys då ingen av oss hade varit där. Träffade hur mycket kompisar som helst och natten var underbart kul.



Igår låg vi mest hemma i lägenheten, båda två rejält slitna sen festen. Först vid 18 -tiden begav vi oss ut för att handla lite gott till kvällen. Det gick inte så mycket roligt på tv, däremot så skulle Tv4 visa Bingolotto i 2,5 timmar. Så vad gör man?!! Jo, man köper Bingolotto :) Hihi!! Tyvärr ingen vinst denna gången heller, men trevligt hade vi.

Nähä, nu är det dags att hoppa ur sängen. Idag ska vi fika hemma hos Fam Ohlsson/Claesson. Trevligt trevligt!!

Puss Puss♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback