Jag har ett förhållande med Historia-boken och en massa alvedon...

Hej hej..
Dags att uppdatera bloggen och idag i liggande ställning. Haft en sån otrolig huvudvärk ändå sen början på förra veckan. Proppat i mig en massa värktabletter, lagt på leendet och gått till jobbet. Igår kväll stod jag inte ut längre, då inte ens receptbelagda tabletter fick värken att gå bort. Så idag tog jag kontakt med vårdcentralen. Där är dom ju otroligt roliga. Allt råd läkaren kunde ge mig var att pröva nässpray då det kunde vara bihålorna som spökade och gjorde att jag fick huvudvärk och detta i kombination med att fortsätta trycka i mig alvedon. Om det inte hjälper så kanske jag behöver glasögon eller kolla över tänderna.
Ahhh!!
Så det enda jag gjort idag är att legat i soffan, kollat film och ätit godis. Min söta vän Hanna dök upp här vid 14 tiden och lämnade en gigantisk godispåse.
-Godis måste man äta gumman om man är sjuk.
Vilka underbara vänner man har.

Så vad har hänt sen sist då, ja förrutom att man nästan har bott framför skolböckerna och nästintill lärt mig o leva med denna hemska huvudvärk så har jag iallafall försökt ha ett lite socialt liv under helgen.
Pluggade några timmar i fredags och sen begav jag mig till arenan för att kolla matchen mellan Khk-Mörrum med söta Bianca.
Vilken rysade det blev och jag har numera endast naglar på ena handen, men vinst blev det:) Lycka!!
Lördagen tillbringade jag framför böckerna, kämpandes med detta jäkla Historia arbete som hade dead-line på söndagen. När klockan närmade sig 16 så gav jag upp och kände att jag behövde ta mig lite luft. Tog bilen och åkte ut till Vedebyhallen där exet spelade innebandymatch. Nu förstår jag varför jag inte varit på en match på över 10 år. Aldrig mer!! Uppskattade mer skvallret med en gammal klasskamrat som dök upp än själva spelet.
När 2:a perioden var slut gav jag upp och åkte och plockade upp Johanna. Totte och Thomas skulle bjuda på Tacos framför fotbollen hemma hos Totte. Efteråt så skulle det bli film, men huvudet värkte och Johanna höll på att somna, så det fick bli att åka hem istället.
Igår tillbringade jag ytterligare ett antal timmar framför datorn för att skriva färdigt arbetet. Närmare bestämt 6 timmar. När det var dags att skicka in så kändes det ändå inte helt 100. Fy fan vad svårt det är.
Mötte upp Hanna för att ta en välförtjänt kaffe på TreG och uppdatera varandra om det senaste skvallret. Två timmar senare begav jag mig till Johanna för vår "Ensam mamma söker/film kväll" som är tradition på söndagar men fick kasta in handduken, imorron får det bli vårdcentralen.
 
Min söta pappa ringde för en stund sen. Han har varit nere i Karlshamn och köpt mig 4 nya vinterdäck. Lite oväntat då vi senast i lördags skulle vänta med detta. Han e sååå go!!

Nu ska jag och alvedonen krypa ner under täcket:(

Puss Puss♥



Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker pappa verkar skämma bort sin dotter lite

2009-10-13 @ 16:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback