Happy Halloween...

Hej hopp..
Jag trodde att jag sett fel när jag kollade på klockan i morse. 13.10.. Jag vaknade tio över ett. Är ju helt galet. Antar att jag behövde ta igen lite sömn. Igår efter jobbet sprang jag inom Bokia för att köpa lite böcker till jobbet. Jag hade med mig ett rekvisitions block men när jag kommer fram till mannen i butiken säger jag istället: - "Hej, det går bra att handla på permission här va?!"  Jag upptäcker snabbt att jag sagt fel och börjar gapskratta. "Menar ju rekvisition såklart!!  Aningen pinsamt. Böckerna fanns tyvärr inte inne, men skulle beställas till nästa vecka.
Mötte upp syrran efteråt för att bege oss ut till Blomsterlandet för att köpa nya lyktor till graven. Syrran trotsade med att vi skulle köpa svarta i år (har haft vita innan) pga rosten. Fick ge med mig, trots att jag tycker att vita är mycket finare. Syrran hade dessutom köpt en jätte fin "krans" på torget. När allt var på plats och ljusen var tända så blev det verkligen jättefint.
Körde inom McDonalds för att köpa med oss lite mat efteråt , då vi båda två led av kurrande magar. När vi käkat upp drog vi ner till apoteket. Syrran inhandlade en sån där "nässköljare". Såg sjukt rolig ut. När vi gick förbi TreG så tittade vi båda på varandra och upptäckte att vi tänkte samma sak. Fan, vad gott det hade varit med en bakelse. 
Tyvärr så var det väldigt utplockat, sicken tur att Gylles bara ligger på andra sidan parken :)


Kunde inte låta bli att köpa 2 st söta Halloween bakelser oxå, är ju bara Halloween 1 gång om året :)
Några timmar senare begav jag mig upp till Emily som skulle bjuda på lite fredagsmiddag. Kycklinggryta med ris. Mumsigt värre. Efteråt blev det godis och snacks framför Idol och Wallander filmen Cellisten.

Blir inget Halloween firande för mig i år. Har ett Historia-arbete som ska vara inlämnat nästa vecka, så jag har inte råd att förlora morgondagen till bakfylledimman. Får bli Halloweenpartaj nästa år istället. Syrran ringde innan och undrade ifall vi skulle ta en film och lite mat ihop istället. Perfekt!! :)


Puss Puss♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback