Grrr!!

AHHHH!!! Jag är så arg, förbannad, besviken, ledsen, sorgsen och vansinnig. Precis allt på samma gång. Har suttit med en endaste uppgift i min inlämningsuppgift nr 2 och detta tog över 3 timmar. Dom är så himla smarta dessa distans-lärare. Svaren ska inte gå att få tag i. Utan man ska skriva en forskande uppsats för att komma fram till svaret. Svaret blev en hel dataskriven sida i typsnitt 12 när jag väl blev färdig. Så då kanske ni förstår vad jag pratar om. Fick gå och leta upp chipsen som blev över i lördags. Allt för att dämpa min ångest. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag avskyr att plugga Historia. Att tvingas plugga någonting som man är totalt ointresserad utav. O tvingad är precis vad jag är. Karlskrona kommun har sedan några år tillbaka en regel. Har man något IG i gymnasiebetyget så räknas man inte som "utbildad" och får därför inte samma löneförhöjning eller ens få en chans till heltidsjobb. Detta trots att man gått utbildning. Jag har haft en fruktansvärd tur och fått jobba heltid iallafall. I våras fick personalavdelningen eller vilka det nu är som bestämmer nys om detta. Ultimatumet ställdes "Antingen plugga upp mina IG eller inte få fortsätta jobba heltid".  Sen att jag jobbat inom barnomsorgen i nästan 8 år spelade inte så stor roll.

Hade inte så mycket val utan började under 10 veckor läsa Företagsekonomi och Religion. Sjukt tufft att plugga på halvtid samtidigt som man jobbade heltid. Klarade iallafall kurserna och lyckan blev stor. Dessvärre så hade jag Historian kvar. Kan säga att jag hellre hade läst dem andra två tio gånger extra för att slippa detta.
Visst, jag får stå mitt kast att jag inte läste dom ordentligt på gymnasiet, men så var man bara 16-17 år gammal.
Fick reda på när jag satt hos Studievägledaren att jag hade tillräckligt med poäng för att kunna "plocka" bort både Historian och Företagsekonomin. Han ifrågesatte varför inte rektorn uppmärktsammat detta när slutbetyget skrevs ut.
Ahh, jag blir förbannad bara jag tänker på det.

När kursen är slut och förhoppningsvis avklarad så ska jag sakta skära igenom boken med den största kniv jag har och sedan sätta eld på den. Nån som vill vara med?!!
O jag skiter fullständigt i att den nästan kostade 600 kr.

Tack för terapin och tack för mig. So long!!

Puss Puss♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback