090514

Hej hej...
Så är man äntligen klar med det 3:e och sista inlämningsarbetet i Religionskunskap. Konstaterade för en stund sen att jag lagt ner totalt 11 timmar på detta arbete och säkert lika många på dom andra oxå och att mitt sociala liv just nu är obefintligt. Kan säga att detta är nog det mest påfrestande jag gjort på länge. Att plugga på halvtid samtidigt som jag jobbar heltid. Min kompis Anna ringde nu precis och det är beräknat att hon ska föda barn om 9 dagar. Känns som att det kan hända när som helst, så spännande.
Var på utflykt med jobbet igår ute vid Sjuhalla gård för att titta på alla fåren. Tyvärr så blev alla får och lamm skiträdda när alla våra barn sprang in med deras ljusgröna västar på och flydde fältet till alla barns besvikelse. Eftersom jag är världens bästa fröken så offrade jag mig och bestämde mig för att locka med mig fåren. Gick väl lite för bra, för inte bara ett utan nästan hela skaran med får kom emot mig och började nafsa mig i byxorna och där bak. Barnen och mina kära kollegor tjöt av skratt.
Självklart så förevigade mina kära kollegor detta utan min vetskap...i form av några tjusiga kort på mig o mina nya fårvänner..
- Här har du till bloggen Ullis!!!




Nu ska jag återgå till skolböckerna, teoretiskt prov imorron:( Blä!!!

Puss Puss


Kommentarer
Postat av: Katja

hahaha nästan så man saknar jobbet lite ju;)

2009-05-15 @ 14:21:21
Postat av: Ullis

och jobbet saknar dig:(

2009-05-16 @ 00:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback