Usch...

Hej hej...
Hmm, vart ska jag börja. Haft fullt upp och jag känner att jag nog måste tagga ner tempot snart om jag inte ska "gå in i väggen". Det ska ju varslas ett 40-tal barnskötare i kommunen och man går på helspänn eftersom man ännu inte vet om man är en utav dem drabbade.
Körde inom kakelbutiken efter jobbet i tisdags för att låna med mig lite kakelprover hem. Hade bestämt mig för ett kakel i vitt men ännu inte riktigt vilken storlek jag skulle ha.
Sedan blev det till att plugga företagsekonomi i 3 timmar. Måste säga att detta är sjukt mycket svårare att förstå än religionen som jag läste innan och det kommer bli tufft att klara denna kursen.
Efter jobbet i onsdags hade vi tema-avslut vilket innebär att vi tillsammans med våra 1-3 åringar hade satt ihop en liten teater för föräldrar och släkt för att sedan bjuda på lite fika. Fick sticka lite tidigare för att hinna inom kakelbutiken för att meddela vilket kakel jag valt och välja färg på fogen.
Så trött när jag kom hem att jag nästan somnar i soffan och får kämpa för att hålla mig vaken dem sista timmarna innan det är sängdags.
Upp vid 5.30 imorse för att jobba till 13. Hinner knappt hem förräns min religionslärare hör av sig för att ge mig mitt betygssamtal. Det som jag däremot inte hade räknat med var att han skulle ställa en massa religionsfrågor.
Så där sitter jag med hjärtklappning och med känslan att totalt blivit tagen på sängen och bara får fram:
Ehh...
Ahhh...
Hmm..
Detta vet jag...ehhhh

Fick totalt hjärnsläpp och kunde inte svara på hans frågor. Var ju 2 veckor sedan jag läste religionen nu och eftersom jag både läser företagsekonomi nu och har tankarna på jobbet och renoveringen så har jag ju totalt släppt religionen.
Kan säga att detta nog var bland det värsta jag varit med om på senaste åren och riktigt riktigt pinsamt.
Läraren måste ju trott att jag var dum i huvudet.
Han slutar iallafall med att säga: jaha, men jag hör ju på ditt sätt att tala och jämför ju detta med hur du skrivit och resonerat i dina arbeten. Märker ju på så vis att det är du. Så du får godkänt.
JAAAAAA:)

Vi hinner knappt lägga på luren förräns det ringer på dörren..oj, är ju rörmokaren som är inbokad. Nu är vattnet installerat och kopplat. Skönt!!
Har dessutom hunnit ringa efter en elektriker som kommer imorron. Har lagt in om semester imorron för att jag ska ha en chans att hinna med allt som ska göras.

  • Hämta kakel
  • köpa handtag och eluttag
  • möte med elektrikern
  • dead-line på företagsekonomiarbetet
  • kolla tapeter

På lördagen ska en killkompis kolla på bilen vid 11 tiden eftersom det är nåt som är galet och måste fixas innan besiktningen som är om 2 veckor.
Efteråt blir det Ikea igen eftersom det fattas lite täcksidor och måste returneras lite annat. På söndag är det ju mors-dag och dessutom så flyttar Johanna till sin lägenhet. Nästa vecka fyller både farmor och Johanna år.

Öhhh, nån som är sugen på att byta liv med mig?!!! ;)

Puss puss

Hittade mig en superfin klänning på Nelly idag. Kunde bara inte låta bli så den kommer nästa vecka:)





 


Kommentarer
Postat av: Sofie

din stackare, men kämpa på Ullis. Detta klarar du:)

2009-05-28 @ 21:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback