Måndag igen...

Hej hej..
Så är det måndag igen och helgen sprang iväg som vanligt. Har ju som sagt jobbat på med köket i helgen och allt rullar på som planerat tycker jag, nja nästan iallafall. Förrutom att jag inte fick ett kylskåp, två stycken diskhoar istället för en och att Ikea glömt att borra hål i diskbänken där blandaren ska sitta.
I lördagskväll så skulle vi egentligen haft film-kväll hos Martin men så blev det aldrig. Martin hade somnat hemma, Totte hade somnat och jag somnade oxå. Däremot så kom Johanna förbi istället och det blev glass och frukt framför Hundtricket som gick på tv. Efteråt så tänkte vi spela lite Nintendo, men det la vi ner ganska snabbt då vi båda hade svårt att hålla ögonen öppna.
Igår knackade Totte på dörren vid 8-tiden och det var dags att sätta igång med att lägga mitt klinkers golv. Visade sig att vi behövde lite saker så vi begav oss ut till Lyckeby, men självklart så öppnade ju affärerna senare. Så in till stan igen och lilla Totte bjöd på frukost på TreG under tiden. Ut till Lyckeby igen, hem för att lägga golvet. Fixen tar slut, så ut till Lyckeby igen. Vid 16 var golvet lagt. Idag har Totte fogat så nu är golvet klart:) Blev super fint och jag är hel nöjd.
Idag slutade jag 13 så efter jobbet begav jag mig till Ikea. Ahhh, jag verkligen avskyr den affären. Eller kanske skulle säga att jag avskyr deras inkompetenta personal på köksavdelningen. Killen på återköp var hur trevlig som helst och efter nån halvtimme var allting med kylskåpet löst. En gammal kollega som nu jobbar på Ikea fast i Älmhult tyckte så synd om mig igår att hon tog bort halva fraktkostnaden och gav mig 3 fria måltider.
Beklagade mig lite för killen på återköp idag och det slutade med att han tog bort HELA fraktkostnaden istället:)
In i butiken för att plocka till mig allt som jag behöver. Spotlights, nya kastruller men när jag kommer till handtagen som jag ska ha till luckorna tar det stop.
Handtagen är slut i hyllan och jag går fram till killen som jobbar på kök:

-Hej, jag bara undrar ifall alla handtagen är slut eller om dem finns på lager??
-Ehh, hmm..ska kolla..
Han kollar sedan i datorn. Nä, det ska finnas 20 stycken kvar.
-Men gud vad bra, då tar jag dem.
-Ahh, ok.
Killen står kvar och inget händer.
-Men hämtar du dem på lagret eller?
-Va?!! Ehh, nä dem finns nånstans i butiken.
-Nånstans i butiken?
-Ahh, kolla på badrum, hall eller så.
-Menar du att jag ska springa runt på Ikea och leta efter handtagen, eftersom dem kan finnas lite överallt, men du vet inte var??
-Ja

- Eh, näää. Det har jag väl inte tid med. Då får det FAN vara.
Tar sedan min kundvagn och går argt därifrån.
Asså, helt allvarligt. Jag finner inte ord för hur jävla inkompetenta människor som jobbar på detta ställe. Idiot!!

Åhh, vad skönt. Nu har jag avreagerat mig lite.. Kör inom Kakelbutiken för att ta mig ett kik på kakel som jag fortfarande inte bestämt mig för. Hur svårt som helst ju. Som tur är så är det endast 1dags leverans. Blir till att låna hem lite prover när köket är uppe.
Allting verkar lösa sig iallafall för idag fick jag t.om tag i en rörmokare. Lycka!!

Nu blir det soffan, e helt slut..
Puss Puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hallå!! Vilken myglare du är! ler Ja, det va ju skönt att du slapp HELA frakten! mitt jobb i onödan... skoja bara! Blev det go middag?? Kan tycka att det är jävligt dåligt av dom på kök att låta dig leta efter handtagen... fanken inte ditt jobb! typiskt dom på varuhusen...

kram från din insider friend! ;p

2009-05-25 @ 23:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback