Äntligen:)

Godmorgon...
Så blev köket färdigt igår, nästan iallafall. Nu väntar jag bara på att ugn/häll ska bli inkopplad. Min kompis Sickan som är elektriker var här igår för att installera elen och koppla in allt. Det visade sig tyvärr att han måste dra om elen i köket för att mina nya vitvaror ska fungera. Detta är han så snäll och fixar på tis-kväll. På onsdag kommer ju kylen/frysen sen är allt äntligen färdigt. Det enda som inte kommit upp är golvlisterna. Tyvärr så gick ju tapeten på ena väggen sönder så det blir att gå på jakt efter en ny sådan. Den är ju enfärgad så har jag tur så hittar jag den och behöver bara tapetsera just den väggen.
Igår var jag på Ikea för att köpa handtag till luckorna och fixa lite täcksidor. Syrran var så snäll och gjorde mig sällskap. På vägen tillbaka så körde jag inom min kompis Donte som skulle ta en titt på bilen. Är avgasröret som är trasigt igen och därmed fick vi förklaringen varför min bil låter som en speedad traktor.
Stadade och packade upp i köket halva dagen igår och sen begav jag mig till syrran för lite pizza/film kväll.
Först så tittade vi på Bröllopsduellen och sen satte syrran på Sunes sommar. Måste sju säga att det var nästan roligare att sitta och höra på syrran som kunde varenda replik i den filmen än att faktiskt kolla på filmen.
Råkade somna i soffan, som vanligt och var hur pigg som helst när jag kom hem. Gick och städade och plockade till kl 03. Normalt!!

Idag är det mors-dag så det blir till att åka iväg och plantera lite blommor hos mamma sen.
Sen blir det plugg all day:(

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback