Röd som en tomat...

Hej hej...
Så är det söndag och ännu en helg har sprungit förbi. Syrran var här i torskväll och vi tittade på Vi hade iallafall tur med vädret, igen. Sjukt rolig film och vissa stunder skrattade jag så tårnarna rann.
Mitt i samtalet med min kompis Per så dog telefonen och lilla klantiga Ullis hade ju totalt glömt bort pin-koden. Trycker  fel 3 ggr och sen är mobilen spärrad. Vänder upp och ner på lägenheten efter puk-koden men utan resultat:( Ringer telenor som tyvärr inte kan hjälpa mig och erbjuder sig att skicka hem ny kod tidigast måndag... Fan fan fan!!
Mitt ex Johan skriver på msn att han har en polare som jobbar på telenor och dagen efter är problemet löst:)
Så efter jobbet dumpar jag av en stor påse lösgodis hos Johan som tack för hjälpen.
Skulle egentligen ut och ätit med jobbet i fredags och detta hade varit planerat i några veckor, men mitt Företagsekonomiprov drog ut på tiden så jag fick tyvärr stanna hemma.
Vaknade igår morse och bestämde mig för att ta en "soffmorgon"..gick inte som planerat för nån timme senare ringer Johanna och vill hitta på nåt.
Vi bestämmer oss för att ta en liten road-trip ner till Sweden rock för att kolla läget och överraska Per som är där med sina kompisar.
När vi är där så springer jag in på Statoil för att köpa cigg och vatten till Johanna.
Efter att ha stått i kö ett antal minuter så kommer jag fram till expediten som är en kille i ca: 25-30 års åldern.
Jag: Hej, ett paket Prince Menthol oxå.
Expediten: Har du leg??
Jag: (tittar förvånat) Ja.. haha, så smickrande..haha
Expediten: Detta är ett falskleg!!!
Jag: Va?!! Ehh, nää
Expediten: Joo.du e mycket sötare i verkligheten..
Jag: (röd i ansiket, då han säger detta högt framför en kö på minst 30 pers) ehh, tack..nu gör du mig ju generad..haha
Expediten: ja.. söt som sjutton e du.. (asgarv)
Att jag inte dog, sjukt pinsamt och jag var alldeles illröd i ansiktet när jag kom ut till bilen.

Några timmar senare är vi på väg hem igen. Funderade på utgång igår men beslöt mig för att stanna hemma. Inte så lätt att plugga när man är trött och bakfull.


Hörs, Puss Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback