3 rondeller och en begravning...

Hej hej...
Oj..kanske dags att uppdatera bloggen lite. Haft huvudet på så mycket annat att jag totalt glömt bort att blogga.
Åkte ju upp till pappa i lördags för att få lite hjälp med att förstå företagsekonomin lite bättre men hann inte mer än hoppa i kläderna förrän syrran ringer. Hennes bil hade stannat i Vedeby-rondellen när hon var på väg ut till Jämjö för att hälsa på mormor. Lyckligtvis så startade den igen men dog ytterligare en gång vid Trummenäs-rondellen. Pappa och jag fick rycka ut som assistenter och efter att den startat igen så fick jag (som den snälla syster jag är )köra hennes bil upp till Rödeby. I Torskos-rondellen dör den igen. Jäkla bil och vad är det med just rondeller?!!
Pluggandet gick väl sådär men pappa är iallafall en riktig hjälte som gjorde allt i sin makt för att få sin dotter att förstå detta med matematik och ekonomi. Jag KRÄKS på det...
Bilen totalvägrar jag att köra in till stan och lilla Per är så snäll och hämtar mig uppe i Rödeby.

Blev lite film med Per på kvällen och i söndags gjorde jag företagsekonomi-prov. Totte har ju köpt en lägenhet så i måndagskväll begav jag mig iväg för att titta på den. Jätte fin lägenhet och en otrolig utsikt. Grattis Totte!!

Igår kväll var jag och träffade min fina vän Carro som är nere ifrån Sthlm och hälsar på. Åhh vad jag saknar denna människa och hennes goa mamma samlar alltid en massa plus-poäng. En riktig trevlig kväll med mycket skratt. Hon avslöjade även att hon väntar bebis nr 2. Så ytterligare ett stort Grattis till Carro:)
Idag har jag varit på begravning. En vän till familjen som gick bort efter en tids sjukdom. Alltid jobbigt att gå på begravning och det kommer alltid upp en massa jobbiga minnen.
Efteråt blev det lite fika och sen åkte jag och syrran och köpte en bit mat och slängde oss på soffan framför en film.
Imorron är det lövmarknad. Blir ju en liten runda efter jobbet trots att det är sjukt jobbigt med all trängsel och folk. Men det är ju som sagt tradition:)

Nu blir det till att slänga fram skol-böckerna. BLÄ!!!

Puss Puss


Kommentarer
Postat av: katta

ja jäkla bil! på väg till skolan måste ja köra genom tre rondeller, tror du jag bad till gud idag när ja skulle till skolan eller?! haha :)

2009-06-18 @ 11:45:55
URL: http://katariiiiina.blogg.se/
Postat av: helena (jönsson)

hej gumman ska veta jag tänker på dig....vet vad midsommar innebär för dig!tusen pussar och kramar från mig! <3

2009-06-18 @ 18:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback