Hej igen, Back in Sweden...

Hej hej..
Så är man tillbaks i Sverige efter en helt underbar semester i Turkiet. Landade i Turkiet vid 21.30 tiden i lördags och sen bar det iväg med buss till Alanya. Vi ställde ner väskorna i lägenheten vid ca: 00.30 tiden. Helt slut!! Men vilken lägenhet vi fick. Vi måste ha fått den absolut finaste och den med den bästa utsikten. Vi bodde på 6:e våningen och med en balkong på säkert 5 meter som löpte från vardagsrum till sovrum. Utsikten var såå fin, över hela bergsområdet och alla fina hus på kullarna.
Dagen efter fick det bli att ligga vid poolen för att få en start på solbrännan. Lägenhets-hotellet som vi valt hade All Inklusive vilket innebär GRATIS mat och dricka. Så det sattes igång att drickas öl och vin ganska snabbt. Vid solstolarna bredvid oss låg ett svenskt par som hette Andreea och Mario. Dem kom ursprungligen från Rumänien men Andreea hade bott i Sverige i 20 år och Mario 4 år. Dess två underbara människor blev våra vänner och vi tillbringade varje dag ihop med dem tills dem skulle åka hem på onsdagen och vi har nu fått en inbjudan upp till Stockholm för att hälsa på.
En man kom fram till oss för att erbjuda Turkiskt bad på söndagen så några timmar och drinkar senare begav vi oss dit. Måste ju säga att det kändes lite märkligt att ligga där på en stenbänk och bli skrubbad och intvålad av en turkisk man från huvud till tå. Upp mellan låren och mellan brösten. Hans satt och somnade efter alla öl och vodka han hällt i sig ha ha.
Efteråt så fick man en ansiktsmask i ansiktet och det bjöds på äppel te. Sen blev det helkropps massage. Fast även om det kändes lite märkligt så var det helt klart värt det. Huden blev silkeslen efteråt och brännan mycket finare.
På kvällen gick vi ut och åt med Andreea och Mario. När vi kom hem så försvann Hans. Springer runt och letar efter honom och hittar honom senare sovandes ute på en balkong på 5:e våningen. Den lilla fyllehunden!!
På måndagen beger vi oss till stranden. Cleopatra stranden var underbart fin men det var alldeles för varmt. Sanden var plågande varm och vi fick blåsor under fötterna när vi gick där. Så nån timme senare beger vi oss tillbaks till poolen istället.
Vi blev ju kompisar med The Entertainers på hotellet, dem som håller i aktiviteterna t.ex vattenpolo, volleyboll. Så på kvällen hänger vi med dem till diskot Robin Hood. En riktigt rolig kväll!!
Tisdagen hänger vi vid poolen och eftersom det är sista kvällen innan Andreea och Mario ska hem så går vi ut och äter pizza. Pizzan är helt sjukt god i Turkiet. Efteråt blev det lite shopping och Hans fyndar en massa kläder. Jag själv hittar endast 1 tröja.
Världens gulligaste kille som jobbar i vår reception fyller år. Så jag och Andreea går iväg för att köpa honom en födelsedagspresent. Fick bli en flaska vin och choklad. Han blev rörd till tårar när vi gav honom presenterna. Några minuter senare knackar det på vår dörr och där står han. Förklarar att han är muslim och inte dricker vin men att han lovar att behålla flaskan hemma livet ut och tänka på oss. Sen ger han oss varsin present i form av den turkiska flaggan med ett glasöga som hänger under. Detta öga betyder tydligen "bekyddande" i Turkiet. Sååå himla gulligt!!
Kramas hej då til Andreea och Mario några timmar senare. Onsdagen tillbringar jag och Hans vid poolen, drickandes drinkar samt lite pingis spel. Så kvällen blir vi fotograferade av  en proffs fotograf. Bilderna som togs i en underbar trädgård och nere vid solnedgången vid havet blev helt underbara.
Lovar att lägga upp dem på bloggen senare..
På torsdagen var vi på en Boat-trip i 6 timmar. Utsikten var jätte fin och vi badade i en grotta. Var såå sjukt hungriga på natten att vår trevliga receptions-kille beställde upp pizza till vårt rum. Dem försvann på 10 min. Haha!!  Fredagen var vi vid poolen och sen begav vi oss ut på stan för att shoppa det sista. Blev även lite cocktails ute på krogen.
Hem ganska tidigt eftersom vi skulle åka hem dagen efter.
Så för att sammanfatta det hela: Detta har varit en utav dem underbaraste resor jag gjort i mitt liv och jag kunde inte bli mer nöjd av min semester vecka i Turkiet. Har varit med om underbara upplevelser och träffat såå mycket trevliga människor.

Jag och Hans på Sturups flygplats nån timme innan avresa mot varmare breddgrader.

Jag, Hans, Andreea och Mario är på väg till Cleopatra stranden...

Här är vi ute på Boat-trip...

Lite blandade bilder...pizza på rummet, vår trevliga receptionist kille, Hans vid poolen.. FÖR mycket sprit och vår underbara utsikt från balkongen.