Lördag, 90`s och gaybarer...

♥Hej hej..♥

Igår var det lördag och Maria och jag var nere i Göteborg city för att handla det sista till kvällen. Ut och in i affärerna för att kvällen skulle bli perfekt, nja perfekt blev den inte men definitivt annorlunda. Vi började festa vid 20 tiden och Maria gjorde mig fin, som vanligt. Jag satt samtidigt med datorn i knäet och skötte partymusiken som tog oss tilbaks till 90-talet. Det blev Anki Bagger, Sofia Källgren och mycket mer. När jag e inne på A1/Same old brand new you får Maria spelet och utbrister: Ändrar du inte låt nu så dör jag...
Hon greppar sedan tag i datorn och tar kommandot, Mupparna/Manamana..




Nä, då var ju fasen min 90-tals musik bättre... Marias roommate Micke bjuder in oss till hans för lite gitarrspel/allsång..Mycket trevligt, men måste nog tillägga att Phantom of the Opera INTE är lika bra i versionen gitarrist/fulla amatörsångerskor.
Nere till Stage för att ta några öl, träffar världens trevligaste engelskman och tiden rullar iväg. Maria rekommenderar varmt ett dansställe som heter Gretas och vid 01 tiden beger vi oss dit. Stället e proppat med folk och det spelas schlagermusik. Perfekt!! När det sedan dyker upp transor på scenen och killar börjar hångla med killar så börjar jag ana oråd. Jag beger mig till baren för att beställa mig en cider då en rikitgt snygg kille tittar på mig o frågar: Ursäkta, men vad du e snygg i håret, vem gör ditt hår?!! Då, var det ett faktum..vi var på en gayklubb..Jävla Maria, här e jag uppe i Göteborg, singel och killtokig..så tar människan mig till en gayklubb..
Halsar min cider och slingrar mig iväg från killen, upp på övervåningen och grappar tag i Maria, nu fick det vara nog..
Tyvärr e klockan redan så mycket så det var ingen ide att sticka till nåt nytt dansställe. Det fick bli fyllekäk istället.
Maria börjar bråka med sig pojkvän på telefon och tårarna sprutar, hem för att ha lite terapi tillsammans med 1 liter glass. Vid 05 börjar ögonen svida av trötthet och vi kryper ner i sängen:
Jag: Godnatt gumman..
Maria: Men, ska vi inte kolla på en film?!!
Jag: Nä, jag orkar inte..
Maria: Ok..(kryper närmare mig och jag känner en arm runt midjan och en hand som greppar min hand)
Där ligger vi 2 fyllekajor och sover sked..






Kommentarer
Postat av: Jonas

Vackra kvinna

2009-02-02 @ 23:01:08
Postat av: Daniel

Snygg du är Ullis, när kommer du till malmö?

2009-02-03 @ 16:04:02
Postat av: Anonym

vacker du är

2009-02-04 @ 14:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback