Helgerna springer bort...

Hej hej. Idag är det söndag och jösses vad dessa helger går fort. Åkte hem till Emily i fredagskväll för att titta på Let`s dance och för att rapportera om den gångna veckans skvaller och händelser. Efter Let`s dance så bestämmer vi oss för att kolla på en film som jag tagit med mig, Eagle Eye. Båda två är väldigt trötta..så vi bestämmer oss för att ta en 5-minutare innan filmen. Vilket menas med att vi ska vila ögonen i 5-minuter, vilket jag o Emily gör nästan varenda gång vi träffas. Haha!! Vaknar redan 45 minuter senare:
Jag: Öhh, gumman. Shit, vi har sovit i 45 min.
Emily: Oj, sov vi så länge. Bäst vi sätter på filmen.
Emily går och sätter på filmen och lägger sig sen i soffan. Vi börjar titta på filmen. Jag måste slumrat till för när jag vaknar är filmen slut.
Jag: Öhh, gumman..e filmen slut?!!
Emily: Zzzzz
Jag: Hallå?!!...Emily..
Emily: *nyvaken...oj..men jag måste somnat, klockan e ju 02.
Ja, vilket trevlig filmkväll vi hade..

Igår var det hockey och Khk mötte Mjölby. Vilken match det blev och Khk vann med hela 7-3. Vilken lycka!! Match på måndag igen men som jag tyvärr missar då vi har planering på jobbet.
Innan matchen så åkte jag och Johanna iväg, sådär lagom stressade på "hemligt uppdrag". Skulle ju gärna skriva om det, men då skulle det ju inte vara så hemligt längre. Visade sig att det varit en stor brand i stan nere vid järnvägsstationen och poståkeriet. Hade tydligen börjat vid 03-tiden natten till lördagen. Infartsleden är avstängd och det tar just nu 100 år att ta sig in och ut från stan.
Hem igen efter hockeyn för att sen åka hem till Totte som fyllde 30. Det bjöds på mat, marängsvish och annat gott. Jag och Johanna hade gjort honom ett kollage av bilder på honom själv och köpt Let`s dance spelet. Sjukt kul att få se Johanna dansa Jive, Martin dansa Salsa och mig själv Rumba. Totte ägde dansgolvet under Paso doblen. Självklart så vann ju lilla Ullis med nästan det dubbla i poäng.
Hem vid 02-tiden efter att haft snöbollskrig ute på Martins tomt. Har filmat lite med mobilen under kvällens gång, men har ännu inte kommit underfund med hur man lägger upp klippen på bloggen. Får se om jag får ordning på det senare.
Nu ska jag på road-trip med Johanna, Totte och Martin.
Ciao


Bilder lånade av blt.se


Marängsvich..mums!!.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback