20 kilo, helst 30...

Måndag idag och man e minsann lite trött efter helgen. Johanna var här igår kväll o käkade pizza med mig framför Beck. Stannade uppe lite sent eftersom jag till nästan 99% var säker på att jag hade sovmorron, men icke. Som tur var tog jag en check i almanackan innan jag skulle krypa ner.. Oops, började visst 07.. Skyndade hem från jobbet för att hinna ta mig en dusch o lugna ner mig lite innan familj o släkt skulle komma.
Skulle nog egentligen tagit mig ett glas stärkande eftersom jag vet hur påfrestande min lilla amerikanska mormor kan vara. När vi satt där vid bordet o drack kaffe och mumsade på tårtan så känner jag hur iakttagen jag är. Mormor sitter och tittar på mig, upp o ner, ner o upp. Tar sedan tag i min arm och säger:
Mormor: Ja, jag tror visst att du lagt på dig lite...
Jag: Mmm, men jag funderar på att gå ner 20 kilo nu, helst 30.
Det blir knäpptyst i rummet i några minuter och sen byter hon samtalsämne och börjar prata om hur dyrt det är att åka buss.

Nähä, nu ska jag ner i tvättstugan och hämta tvätten.
Hej hej


Kommentarer
Postat av: Anonym

schysst mormor. NOT

2009-02-10 @ 16:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback