Jag e sååå arg!!

Hej bloggen...
Ok, jag måste avreagera mig.. för jag e så förbannad att om jag inte får göra detta så sliter jag snart av mig håret.
För er som följer bloggen så vet ni att jag i början av juli sålde min gamla bil och köpte mig en ny.
Jag sålde bilen till ett par grabbar nerifrån Skåne och jag i sällskap med min pappa åkte och la på den underskrivna ägarbyts lappen på brevlådan.
Veckorna gick och helt plötsligt damp det ner en ny betalningsplan från mitt försäkringsbolag på denna gamla bilen som jag sålt. Jag ringer upp dem och dem säger att Transportstyrelsen inte lämnat in besked om att ägarbyte registerats. Jag ringer upp Transportstyrelsen och dem bekräfftar att detta är riktigt. Lappfan har inte kommit in. Jag beställer en ny och så fort jag får denna skickar jag in den. Det går ytterligare några dagar och sen får jag ett brev hemskickat om att ägarbytet är registerat från den 13/8. Jag sålde bilen den 7/7. Skitsamma tänker jag. Jag orkar inte!! Eftersom den nya ägaren måste godkänna att han köpt bilen så kommer det gå ytterligare en tid och ägarbytet kan först registreras nu den 27/8.  Sen damp det till råga på allt ner en bilskattsfaktura som ska betalas senast den 31/8 på 1900 kr. Fly förbannad så ringer jag upp Transportstyrelsen och dem säger till mig att eftersom ägarbytet inte kom in till dem förrän den 13/8 så har jag gått in i en ny månad och måste då betala denna faktura. Jag var så förbannad att jag kokar och skrek åt kärringen i kundtjänst.
-Som om jag bett om att posten eller ni ska slarva bort min lapp. Detta e ju helt sjukt.

O inte nog om det. Igår fick jag ett samtal från en man nere ifrån Skåne som undrade om jag var ägare till AD.......
Ja, jag har ägt den sa jag, men sålt den i juli.
Ahh, nu är det ju så ,
sa mannen att denna bilen har varit inblandad i en massa "fuffens" på vår gård och min fru tog registreringsnumret (han ville inte gå in mer detaljerat) Så jag ville bara ringa o kolla vem och vad du vill?!!...
Att jag inte dog, nu är man fan gangster oxå...
Fick förklara situationen och mannen tog den nya ägarens namn o nummer istället. Ahhhhhh!!!!

Så snälla, skicka hit mig 200 glassar och en STOR flaska vin!! Jag behöver det!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Lilla hjärtat!! Kommer med en BAG In BOX imon kl 07.30.. ;) Så du får i dig de du behöver!! =D haha...

2009-08-21 @ 02:09:07
Postat av: Anonym

var det ziggisar som köpte bilen..

2009-08-21 @ 18:17:19
Postat av: Anonym

Jösses Gumman!!!

den va inte rolig den :P Usch då!! man kan verkligen inte lita på folk längre!!! Hmm hoppas du inte få mer oväntade räkningar eller bekymmer:( Ullis Gangster:) hihi lite kul va det men ändå inte!! Kram

2009-08-21 @ 23:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback