Fredag, tårar o ledighet...

Äntligen fredag...

Min pappa ringde för en stund sen o gav mig lite tips på vad han önskar sig i julklapp, ringde honom kl 8.00 i morse o gav honom en dead-line...Skönt att han tog den på största allvar:)
Vi började snacka om ledighet o jag sa att jag ska vara ledig till nästa måndag..röda dagar och dessutom lite beviljad semester..hur många dagar blir det då?!! Hmm, var tvungen att ta fram almanackan o räkna..1,2,3...9.  O godetid, jag ska vara ledig i 9 dagar..Underbart!!! Sen jobbar jag 1 dag och är sedan ledig ytterligare 3 dagar:)
Igår så möttes jag utav flyttbilen när jag skulle ner till bilen, e min absoluta favorit granne Tobbe Bredberg som flyttar till sitt nyköpta hus..kommer bli konstigt o tomt att inte ha honom vägg i vägg längre. Kommer sakna hans spontana fest-lappar i brevinkastet, hans stöd mot skitstövlar och bidrag till lille Caspers mat..När jag kom hem idag så stod det Håkansson på dörren, jaha..återstår o se vem den nya grannen är..

Ok, för det första så måste jag nog konstatera att jag tillhör den där "böliga" sorten. Inte bara en gång har jag lipat idag, utan dessutom två...godetid.
Plockade ut en halv semesterdag på jobbet idag eftersom det var så otroligt lugnt..så jag kröp ner i sängen när jag kom hem med filten över mig för o kolla lite film på datorn. Då jag redan för några år sedan började följa Prison Break fanatiskt  på tv o dessutom blev lite besatt av snyggingen Wentworth Miller (Michael) så har jag ju självklart fixat hela säsong 4 som jag tyvärr inte hunnit följa på tv.. E ju så otroligt mycket annat man börjat titta på o inte kan sluta följa.
En halvtimme in i avsnittet så hittar han ju äntligen Sarah, kvinnan han älskat och som han trodde var död...*snyft
Hade inget annat val än att hämta dassrullen ifrån toan...När det var slut så orkade jag inte dra mig upp ur sängen o slog på en ny film med Kiera Knightley i huvudrollen, The Duchess. Filmen handlade om en kvinna som var gift med en högt uppsatt Greve, som ständigt var otrogen mot henne..Hon skaffade sig en älskare som hon blev djupt förälskad i. Greven fick reda på detta och gav henne ett val, att lämna mannen hon älskade över allt annat eller att aldrig få se barnen igen...fasen, vart tog den där dassrullen vägen?!! Usch o fy..så sorgligt!!
Och måste nog konstatera för andra gången att jag använder uttrycken godetid och herregud väldigt väldigt mycket. Minns en gång när jag jobbade uppe i Sthlm för sådär 3 år sedan..en pappa frågade mig en eftermiddag när han skulle hämta sin dotter på 2 år om vi pratade mycket om Gud och Jesus på Förskolan.. Förstod genast att det var mitt fel..Några dagar senare är vi ute på gården o spelar lite boll, pappan kommer o ska hämta sin dotter och precis då fångar hon bollen o skriker : HERREGUD!!!
Fick lite uppskattning på jobbet idag igen..dessa gulliga föräldrar.:)



Snackade med min killkompis Mr Jon Kind himself innan..han sa så otroligt snälla saker till mig att jag fortfarande sitter och ler för mig själv när jag tänker på det.

"alltid tyckt att du har en förmåga att göra folk glada "

"ja. du har en skön personlighet ullis "

"ser inget negativt i dig gumman"


Alltid kul o få uppskattning och höra folk säga snälla saker om en:)
Tack Jon, gillar dig oxå!!



Tänkte oxå passa på o tacka alla som skickat julkort till mig, tusen tack:) Blev minsann en liten samling..

Nähä, dags o göra lite nytta;) Imorron drar jag o Emily till Ikea för o handla lite julklappar..blir nog lite julklappar till mig själv oxå...
puss o hej
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback