En vanlig onsdag..

Hejsan.
Idag har det varit en rätt så lugn dag..bokstaverar RÄTT så lugn dag. Vaknar kl:09 efter att alarmet på mobilen startat. Måste byta alarmsignal, kanske till typ Jingle Bells.. Hade bokat frukost med Andreas kl 10 på cafe 1344. Så upp ur sängen o in i duschen. Blev något sen efter ett samtal med Marie som dragit ut på tiden och rusar nerför trappan, 10 min sen.
Ringer till Andreas för att meddela att jag e på väg men han svarar inte..Väl nere på stan ser jag Andreas komma lunkandes över gatan och vi möts precis upp på mitten av gatan. Jag med andan i halsen men han däremot är hur lugn som helst.
Blir en kaffe och en baguette som säkert tog mig 30 min att käka upp, kladdig o stor.
När jag ändå är på stan så kommer jag ju att tänka på Bröllopet som är nu på lördag, fick rusa in på Lindex o köpa strumpbyxor. Då mina senaste sprack på julbordet nere på Ronneby Brunn för 2 veckor sedan...hehe.
O hittar en söt liten väska som skulle passa perfekt till min klänning som jag ska ha på mig..hmm, endast 99 kr..e ju som hittat. Slänger den under armen o dessutom ett par svarta hårspännen som kommer att matcha väskan:)

Hinner precis upp till lägenheten en snabbis för att lämna av sakerna för att sedan kasta mig ner till bilen o köra till jobbet. Väl framme på jobbet så är det rena kaoset...o då menar jag KAOS. Hela avdelningen är upp och ner och det ser ut som att en tornado dragit över stället. Ungarna är däremot överlyckliga då dom får tillfälle att klättra på möblerna och leka lite "inte röra golvet".  Visar sig att målaren hade dykt upp för att ge oss lite ny färg på väggarna så vi blev  tvungna att stänga av 3 rum av 5...så ni kan ju tänka er själva. O så är det Lucia-firande med föräldrar och släkt på fredag..ojoj.
Efter jobbet så åker jag inom mina kära ex svärmor och extra-mamma Katarina Larsen herself. Blir te och pepparkakor och en massa skvaller om karlar, som vanligt;) Alltid så märkligt att det alltid händer så mycket galet när jag e hemma hos henne, som förra gången då jag fick äran att ha på mig Katarinas gamla brudklänning från 1981;)
Kommer hem till lägenheten och kommer på..FAN, Tvättstugan...letar förgäves efter tvättmedel som jag givetsvis glömt o handla, så det blir att knacka på hos grannen. Maria ringer men blev tvungen att ringa upp henne senare, sorry gumman.
Snart börjar bönderna på tv:) Hoppas att det blir lite hångel mellan Peter o grabbarna hehe.
Hörs
Ullis


Min nya fina väska:)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback