Torsdag och julkänsla på jobbet..

Hej hej..
Idag är det torsdag och hela dagen har gått åt att förbereda inför lucia på jobbet imorron, det har städats och plockats..pyntats och bakats och städats lite till..Låter säkert hur kul som helst och visst var det roligt men inte alltför lätt när barnen ska gå ut, äta, gå på toa, leka, sova och allt annat som dom gör SAMTIDIGT!!
Chefen kom förbi och önkade en god jul och stack till oss varsitt kuvert med en lott i. Alltid kul med lotter, men med min vanliga tur så ska jag nog inte räkna med nån större vinst. Föräldrar har varit och lämnat paket och chokladkartonger men det allra gulligaste och som värmde mest var nog ett hjärta i trä med texten "Ulrika, tack för att du gör våra dagar så bra" kram från syskonen A.. Såna där presenter gör verkligen att man älskar sitt jobb sådär lite extra.
Förmiddagen gick åt att baka pepparkakor samtidigt som jag och barnen lyssnade på julmusik som vi trallade o dansade till.
Chefen vann en tävling för några veckor sedan och vinsten var att en förskola i några dagar skulle få chansen att ha ensamrätt om en buss som är inredd som en förskola, den mobila förskolan. Vi vann!! Mina kollegor var överförtjusta och dansade av lycka i flera dagar..Tyvärr så var jag ju uppe i Norrland precis vid tillfället och missade att vara med. Hade ändå turen att få se den i eftermiddag när den rullade förbi och barnen stod som förstelnade av lycka. Fick mig ett gott skratt av min kollega Lotta idag, Lotta som i somras skaffade sig 2 st kaniner som hennes hockeytokiga söner döpte till Zäta och Andre Sandberg (Andre Sandberg är en spelare i khk)  dom fick för några veckor sedan kaninungar. En utav kaninungarna som dom döpt till Oskar Fransson (som är målvakt i khk) dog och dom hade fixat en liten låda och en cermoni till begravningen...i sista sekund ångrade sig barnen och tyckte att det var synd att begrava Oskar Fransson och döpte genast om den till Sotis..haha.
Ok, kanske inte lät sådär superkul, men var sjukt kul när Lotta berättade det.
Vill skänka min käre vän Johanna en extra tanke som ligger hemma och är sjuk..Nu FAN blir du frisk tills imorron kväll för då e det ju Idol-finalen:)
Puss
Ullis



Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHA!!!



Så jävla sköna!!

Synd att begrava Oskar Fransson...

Döpte om han!!!



BÄSTA!!!

Krama ifrån mig!



/Bobbe.

2008-12-11 @ 22:33:30
Postat av: stina

tycker allt att du ska komma hit o baka pepparkakor med mig oxå :)

2008-12-11 @ 23:27:35
Postat av: Jesper

Gött med en riktig bullmamma ;-)

2009-01-04 @ 17:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback