Söndagsstäd...

Städa städa varje freda o så varje jul, det tycker jag e ku..kuktråkigt...:(
Ja, idag har jag städat, tvättat o plockat precis hela dagen..började vid 12 då tvättstugan var bokad o satte mig ner igen kl 19..men nu e det så fint att det glänser här hemma.
Medans jag väntade på att första tvätten skulle bli färdig så började jag plocka ut gammal mat i kylskåpet..jag plockade o plockade för tydligen så visade det sig att ALL min mat var gammal o passerat bäst-före datumet.
Inte så konstigt egentligen för jag äter ju nästan aldrig hemma, mitt kök fungerar mer som ett förvaringsutrymme än för vad man egentligen ska använda det till...T.om att Sandra påpekade det när vi hade möhippan hos mig för några veckor sen..
-Hörru Pullan, såhär fyllt har väl ditt kylskåp aldrig varit...
Ja, bara o konstatera att laga mat e väl inte min starkaste sida o man e väl lite bortskämd då både frukost, lunch och mellanmål serveras på jobbet..o på helgerna stiger man ju vanligtvis upp vid lunchdags o lunchen äter man ju ändå oftast på stan eller hemma hos nån annan:)
Den enda som har mat förvarat i köket i detta hushållet e katten..
Duktig som jag är så sköljde jag ju ur alla förpackningar och burkar för o lämna allt i återvinningen..sen så dammade jag alla möbler, bytte sängkläder, rensade garderoben och dammsög hela lägenheten..mendans jag emellan alla dessa aktiviteter gick ner till tvättstugan o lämnade alla saker vid återvinningen..
Helt otroligt så duktig jag har varit:) Avslutade det hela med sätta på mig en ansiksmask som jag fått i present o självklart med lite gurkbitar på ögonen, men jag måste ju bara säga att det ser fan mycket behagligare ut på film..det började svida o klia o gurkorna ramlade av..Nä, usch o fy, snabbt in i duschen. Efteråt så tände jag lite ljus med doft av vanilj i hela lägenheten..riktigt mysigt o luktade såå gott..
Robin hörde av sig på eftermiddagen o ville ha med mig till spåret. Jag var ju tvungen o fråga vad det innebar o med andra ord ville han ha med mig o springa...haha..jovisst du. Jag som har lika mycket kondis som en 80-åring med hjärtfel. Jag försökte övertala honom att jag kunde följa med om vi skulle promenera..men han vägrade...Jävla killar!!
Nepp, blev ingen "träning" för mig idag o när jag tänker efter så har jag ju redan tränat..har ju gått massor i trappor fram o tillbaks till tvättstugan, det måste ju räknas;)
Vid 20 tiden då droppar min kompis Fredric in för lite film o snacks..riktigt trevligt:) O jag kände verkligen att jag var väl unnad alla 200 bitar dajm jag stoppade i mig haha..

Puss o godnatt



Kommentarer
Postat av: Robin(killen som e nämnd i texten).

YES!!!



Kändis! Nämnd i media!!!



Förfrågan/krav: Mer om Robin!



/Kram Robin!

2008-12-22 @ 01:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback