Så var det dags igen..

Hejsan..
Jag har precis gjort en resa genom hela Sverige..åkt från Karlskrona till Gällivare, nja nästan hela Sverige , 165 mil för att vara exakt. När man åker sådär långt själv så har man ju all tid i världen att hinna tänka en massa och jag har helt enkelt konstaterat att det händer allt för mycket i mitt liv som jag dessvärre aldrig dokumenterar...o det e ju verkligen hur synd som helst..
Så jag har bestämt att för min egen skull och för dom som vill följa mig i min vardag att jag helt enkelt ska skaffa mig en blogg, vilket jag nu gjort:)
Hade en blogg för ungefär 2 år sedan som lades ner då jag helt enkelt inte hann med den..Så nu e det nya tag som gäller..
Hittade några utav mina blogginlägg sen sist..så jag lägger in dom här. Kan ju vara lite kul att ha allt på samma ställe.

Lunarstorm igen.... Tis 21 mar 2006 17:14 (Uppdaterad Lör 25 mar 2006 15:44) Övrigt, 29 läsare totalt
Hejsan hejsan!!
Så har man gått o skaffat sig lunarstorm igen, hade en för typ 25 år sedan men tröttnade.
Får se hur länge man står ut denna gången.
Just nu sitter jag hemma i min ensamhet, nja min lilla älskling ligger här bredvid o spinner när jag kliar han på magen.
Min katt alltså!!!=)
Var nere i Karlskrona i helgen, lyckades övertala Nadja om att följa med ner så jag slapp köra själv.
Enda kravet från hennes sida var att vi skulle hämta upp hennes "man" i Linköping/Jönköping/Norrköping, Hmm ja något slags "köping" var det iallafall.
Natten till fredagen spenderade jag i mitt ex lägenhet, självklart med exet.
Planen var att vi skulle ha djupa diskussioner om allt som hänt mellan oss, men jag kan säga att han fick uppleva djuphet på annan nivå hahahha!!!
Skönt det oxå!!!=)
Hela fredagen gick åt begravningen av min söta farfar.
Begravningen rullade på rätt så bra, förrutom att min amerikanska, mycket speciella mormor skulle slita in mig på toaletten enbart 2 min innan för att fixa håret på henne.
Jag avböjde vänligt och skyllde på tidsbrist, hon den stackaren tvingades sitta med en vit ullmössa i stl: XXL i kyrkan.
Inte mitt fel!!!
Åh så kom äntligen lördagen som jag längtat efter, började göra iordning mig redan vid 14.00 för att hinna med allt.
Tog mig fan 2 timmar att locka håret, melodifestivalen e viktig alltså!!
Åkte inom Anders på vägen till Sandra. Fan vad jag älskar den mannen!!
Jag, Sandra o My hade en kanonkväll med mycket skvaller, chips o melodifestival!!!Vi gick till Schlagerbaren men stackars My var för liten, hon fick tassa vidare till piraten.
Hittade genast en snygging på dansgolvet men som lite senare visade sig hade flickvän=( Sandra fick dock napp med hans kompis.
Kvällen e slut o jag träffar på två snygga killkompisar utanför. Helt plötsligt trippar Sandra förbi, aspackad o med killen bredvid.
Hon ändrar sig genast o sätter killen på bussen därifrån, när hon upptäcker vilket fynd jag har gjort.
Stackars kille!!!
På söndagen var det dags att åka hem, fick äran att ta med Nadjas goa men helgalna mamma upp.
Vilken resa det blev.
Nä, usch nu har jag fått både skriv och rumpkramp.
Puss Puss

20-års festen!! Sön 26 mar 2006 20:19 (Uppdaterad Mån 27 mar 2006 10:18) Övrigt, 32 läsare totalt
Hej hej!!
I fredags var det dags att åter återvända hem till Karlskrona, denna gången för min kära lillasysters 20-års fest.
Efter att ha jobbat över en timme o stressat iväg till Arlanda var det dessutom problem med flyget. Inte så kul!!! Som tur var träffade jag på en tjejkompis sen skoltiden, mycket prat o skvaller o tiden flög iväg.
Vaknade klockan nio på lördagsmorgonen av en doft av våfflor. Det var min kära pappa som tagit våffeldagen på största allvar. Nygräddade våfflor med grädde o sylt. Mums!!!
Lyckades övertala honom att låna bilen för att åka in till stan med syrran. Letade efter en snygg partytopp för kvällen i varenda affär tills jag hittade en, aningen dyr så man får väl äta nudlar resten av månaden. Vad gör man inte när äkta kärlek uppstår?!!! Försökte förgäves hitta en sittplats på 1344 men det var redan överfullt. Skaffa er ett liv kära Karlskroniter!=)
Stackars Sandra som var bakis och med ångest sen kvällen innan fick klara sig utan kaffe ett tag till. Efter att ha kört hem Sandra drog jag med syrran till systemet, för att enbart köpa 5 cider till kvällen. Hmm, istället blev det en flaska Passoa, en flaska likör 43 och 3 cider. Ajaj, så dyrt!!
Ja, just det 2 liter mjölk o 2 liter juice o en flaska grenadin hamnade oxå i shoppingbagen. Det kostar att leka bartender=)
Vid sju var det dags att åka taxi in till festen som var hemma hos syrrans kompis Sandra.
Min söta lilla vän My svek inte o dök upp vid åtta. Älskar dig gumman!!!
Hamnade i bråk med en kille på festen, en jävla självsäker, kaxig översittar typ, som dessutom behandlar sin flíckvän o andra illa genom sina spydiga o elaka kommentarer. Jag lovar, hade inte Andreas hållt i mig hade han fått en smäll!!!
Ja, jag vet. Snälla flickor ska inte slåss men det finns faktiskt undantag.
Väl ute så hade jag o My super kul på dansgolvet. Kändes dock lite märkligt då jag upptäckte att jag hade en dansande ex pojkvän med ny flickvän på min vänstra sida o en annan dansande ex pojkvän, även han med flickvän på min högra sida, en ex pojkvän bakom dock utan flickvän o ett gammalt strul framför som gav mig heta blickar.
Usch, dags för ett bloss!!!
Ja, vad kan man säga. En helt otrolig kväll var det iallafall. Syrran hade med sig sitt ex hem o jag tvingade en killkompis att ta svarttaxi till mig, e man sällskapssjuk så e man!!
Imorron så e det dags att åka hem igen, hem till min söta sambo o min söta lilla katt.

Nu ska jag käka upp resten av pizzan, ha det gott.
Puss Ullis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback