Onsdag igen...

Hejsan hallå..
Så är det onsdag igen o jag har varit på jobbet idag, låg ju hemma plattfall i sängen o hade värsta huvudvärken igår..men efter några kartor Alvedon så pallade jag ta mig till jobbet..
Vaknade av att mobilen ringde imorse, det var Emily som ringde o frågade om jag hade lust att komma upp till henne efter jobbet o baka lite lussebullar o göra julgodis, nja...det lät ju inte alls fel. Sa till henne att jag lovat att träffa Carro och om jag inte hinner upp o baka så lovar jag definitivt att komma upp o käka upp det sen:)
Så typiskt mig att alltid göra allt i sista stund..kom ju självklart på idag att jag glömt o lägga på julkorten..Så jag gick ut i köket för o hämta dom och kom på.. Hjälp, jag har ju glömt o köpa julkorten..Jaha, var bara att rusa in i affären o skaffa kort o frimärken innan det bar iväg till jobbet.
Har varit julfest med barnen på jobbet idag...och den absolut roligaste kommentaren kom ifrån en flicka på 4 år.

Flickan: Jag älskar fläsk.

Min kollega: Jaha, du menar julskinka??

Flickan- Nääää, fläsk (pekar på julmusten.)
Carro och hennes dotter Ellinor är nere på besök ifrån Sthlm och självklart åkte jag efter jobbet o träffade henne hos hennes supergoa föräldrar Siw och Sigge.. Jag hade köpt en blå/rosa tröja med rosa byxor i present till lilla Ellinor.
Superkul och träffa Carro och Ellinor e ju bara för söt:)
Efteråt bar det iväg till Emily, godiset var halvfärdigt och bullarna var rullade...men gjorde ändå en insats att provsmaka godiset och sätta in plåten med lussebullarna i ugnen..hehe. Ja, man kan ju inte ha talang för allt;)
Sen blev det Bönderna på tv i soffan med nybakade lussebullar och choklad.
Emily springer fram o tillbaks till köket för o kolla ugnen samtidigt som hon snackar i telefon, hör henne sedan säga:
- Han e grisig, jag får kvälvningar.
Förstår sedan att hon snackar om Wille som precis fångat bonden Peters hjärta.
Haha, Emily du och dina kommentarer:)
Kvällen avslutas med lite sing-star...

Nähä, nu ska jag krypa ner, ny dag imorron.
Puss o natti




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback