Ojoj, vilket bröllop..

Hejsan eller godmorgon kanske man ska säga. Kom precis hem efter att ha sovit och ätit frukost hos papsen. Det dög inte rikitgt med smörgås och kaffe idag utan jag fick min käre far att köra o köpa kebabtallrik:) Mumsigt!! Vaknade kl 13 idag o riktigt bakis, nästan så man krockade mot väggen på väg till toan, men i och för sig inte så konstigt eftersom man inte kom hem förräns 04 i morse. Fest i alltså 12 tim..sådär lagom haha.
Vilket bröllop och vilken bröllopsfest det blev.
Bröllopet börjar kl 16 och jag mötte upp Jenny utanför några min innan. Hade laddat med papper i väskan, ifall tårarna skulle komma. Dom var så otroligt fina när dom kom in och Marie var den vackraste brud jag sett. Anders var otroligt stilig i sin champagnefärgade kostym som matchade Maries klänning. Tony min fd pojkvän var så söt när han promenerade in med deras dotter Denise i famnen och såg sådär nervös ut. Sandra, min bästa vän och Maries tärna var så snygg i sin aftonklänning.
Jag, Jenny och Masse (Sandras sambo) satte oss i raden bakom Maries familj och släkt. Prästen hann knappt börja prata förrän jag började snörvla..inte pga av vigseln utan pga min förskylning. Maries släkt började skruva lite på sig o tittade bak..
Men när sedan prästen började prata: "Tager du Marie denna Anders till...." då bara brast det och jag kände hur ögonen började tåras. Så otroligt fint!!





Efteråt var det ju dags för bröllopsfesten och käre Ola var toastmaster, o vem FAN gav den mannen en brödrost. Ola hade ju kommit på den strålande idèn att i och med att han e Toastmaster, så vad var mer lämpligt att ha än en brödrost att banka på, då han ville ha ordet. Jag lovar, detta ljud har etsat sig fast på trumhinnan och jag trodde ett tag att brudensfar skulle kasta ut honom genom fönstret med brödrosten efter.

Ola o den jävla brödrosten.

Medans vi väntade på brudparet som tog en liten road-trip i limousinen efter kyrkan så delades det ut frågor om Marie& Anders som gästerna skulle svarar på. Sjukt roliga frågor, en som jag la på minnet var en fråga om Anders.

När Anders bodde i sin lägenhet och det var stambyte, vad gjorde Anders då han blev nödig mitt i natten?!
1 Han höll sig hela natten
x Han sket i en papperskorg
2 Han pissade ut genom fönstret
Rätt svar var alternativ X hahaha.

Det var 20 frågor och man hade chans att vinna priser. Gissa vem som blev 1:a...Jo JAG:)
Vinsten var att jag skulle bjuda Fam Tedblad på pulkåkning med korv i Rödebybacken. Tony lovade att assistera.

 
Det serverades god mat, tårta och dryck i massor medans det varvades med tal, roliga historier och snappsvisor. Det absolut roligaste under hela kvällen var när tv:n rullades in. Anders kompisar hade filmat hans svensexa och klippt ihop en riktigt rolig film med musik och text till. Skrattade så jag fick ont i magen. Helt undebart när Anders ligger i soffan, aspckad, i kalsonger och sträcker ut armen i luften som han vore superman, samtidigt som det sjungs "Like a superman" Stackarn hade blivit tvingad in i ett alldeles för taight lucialinne, med tillhörande luciakrona och med tomteskägg o glasögon. För att sjunga luciasånger nere på stan..blixterfull. Ja, som sagt, riktigt kul o titta på. O Anders gamla morfar skrattade så jag trodde han skulle ramla ur stolen.
Ett extra plus till Masse som fick alla till ytterligare ett asgarv då han (omedvetet på filmen) visade upp sitt gamla fula underställ ifrån hockeytiden, såg ut som en ihopsydd beige pyjamas ...haha
Sen öppnades det presenter, skålades, dansades vals, skålades o dansades medans vi skålade..:)

Tusen tack käre Marie och Anders för denna underbara kväll, vi ses i Rödebybacken;)








Masse, jag, Tony, Sandra och Jenny

Haha:)

               


Kommentarer
Postat av: Skogsmullen

Tänk vad mycket man kan göra med det häringa internättet. Annat än att plocka svamp i skogen detta. Fullt med bilder och text, kul såg de ut att ha på bilderna också :-D

2008-12-14 @ 23:23:19
Postat av: emma

Ååå så vackert! Vilken klänning hon hade! :)

2008-12-15 @ 18:36:24
URL: http://misslilstar.blogg.se/
Postat av: sandra

Ja fy fan vilket party har inte haft så kul på väldigt länge!!!!!!!!!! Så kul att läsa din blogg, aldrig funderat på journalist pullan ? puss puss

2008-12-16 @ 14:04:43
Postat av: marie & anders

Häftig blogg du har gjort!!!

Ska bli kul o in o titta här lite då o då.

Händer alltid nåt nytt ju.

Så man hänger med i svängarna :)

Snyggt skrivet o sjyssta bilder

kramar från oss

Tack själv för i lördags, det var kanon roligt!!!

2008-12-16 @ 15:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback