Julafton..

Hej och God Jul..
Idag är det julafton..vaknade av mobillarmet kl 10.30 och vilken tur att jag hade stängt av mobilen. För när jag startade den så tjöt det av jul-sms så jag trodde att det först var ett skämt. Casper blev så rädd att han sprang under sängen..Fick väl sådär 20 st  på morgonen och så fortsatte det under hela dagen..Tack kära kompisar:)
Syrran hämtade upp mig vid 12 tiden o sen körde vi till lilla farmor..
Farmor som e 83 år värdesätter detta med traditioner väldigt mycket..så mycket att t.om varenda jul sen 20-år tillbaks, med andra ord så långt som jag minns, har sett likadana ut.
Börjar med att vi träffas kl 12..då dricker vi glögg..äter sedan julmat vid 13..därefter samlas vi i soffan kl 15 för att titta på Kalle Anka..lite prat efteråt och sen är det julklappsöppning vid 18-tiden för att sedan avsluta det hela med julgröt vid 20.
Självklart med mandel i, men denna jävla mandel funderar jag på att byta ut mot ett russin istället då den inte funkar..Jag har fått den i 10 år nu men är ändå ogift..
Något som däremot var nytt för i år var att syrran hade sin dvd med sig o Mamma Mia-filmen. Farmor blev glad till en början men sedan besviken då hon upptäckt att filmen inte handlade om Anne-Frid och Agneta personligen..Hon tyckte att aktiviteten "Att springa ner för trappan var 10 min för o kolla gröten" var roligare..
Kl 21 begav vi oss till vår käre plastpappa Anders som fyller år på julafton. Syrran o jag gav honom en tröja o en slips i present.
Efteråt så åkte vi ut en runda till Verkö for att hälsa på syrrans kompis Fias föräldrar..ojoj, vilka härliga människor. Det serverades glögg, godis, muffins o nötter i massor..Ett antal kalorier o en massa skratt senare så begav vi oss hemåt vid 00-tiden. Robin ringer o försöker övertala mig att komma hem till Tommy en runda för o festa lite..funderar på det ett tag men avböjer sen. Såå sjukt trött.

Godnatt och God Jul


Jag o syrran                                                          Farmor o jag                   

 Syrran läser roliga        Farmors goda julmat:)    Inget julafton utan        
 historier.                                                                 Kalle Anka

 
Kan ju inte dela ut paket utan en tomteluva, farmors röda basker fick duga;) 

 
                                         Pappa 
            
Dagens kommentar:  - Åh, en Bin Ladin..
 (Syrrans spontana reaktion när hon får tvål som farmor var rädd skulle läcka)


Lite snö fick vi på julafton iallafall:)


Hos Anders..


Hittade en lapp i trapphuset som jag inte kunde låta bli att fota..hahaha


Kommentarer
Postat av: katta

WTF!! hur ser ja ut då?!

2008-12-27 @ 19:51:09
URL: http://katariiiiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback