Annandag jul...

Hej hej..Ja, idag är det annandag jul o jag överlevde juldagen:) Vaknade i morse av mess ifrån Miss Breidemar: -Hej min lilla fyllekaja:) Ja vad säger man. Fy tusan vad bakfull jag varit idag. Var så jag skakade när jag skulle upp på toa imorse..men fy tusan vilken trevlig kväll jag hade igår. Sjukt kul o träffa alla gamla kompisar som var hemma över julen. O alla ni som messat o tackat för julpussen: Jag bjuder på den;)
Idag har vi varit hos mormor, höll på att försova mig o vaknade 10 min innan syrran skulle hämta mig..osminkad o oduschad. Jaja, inte mycket o göra åt..Väl hemma hos min amerikanska mormor Peggy så fick vi vänta på maten (som vanligt) jag som inte ens hade ätit frukost började kasta i mig oliver för att dämpa hungern lite. Riktigt gott med lite "vanlig" mat efter all julmat man ätit. Mormor hade gjort stek, potatis och sås. Mums!!
Efter maten så skulle syrran köra ner mormor till bankomaten. O inför detta krävs det ju noggrann planering. Mormor som aldrig ägt ett bankomatkort tvingas nu att ta ut pengar på detta sättet då banken stängt ute i Jämjö..Som tanten har pratat o tjatat om detta. Nästan som att det vore jordens undergång. Hon skulle byta kläder o var på väg att packa ner ett paket tändstickor i väskan.
Syrran: Vad ska du med tändstickor till??
Mormor: Ifall det är mörkt, så jag ser bankomaten ordentligt.
Jag höll på att bryta ihop utav skratt i köket.
Syrran: Men snälla mormor, det finns lampor där.
Mormor: jaja.. (samtidigt som hon virrade runt i huset)
Självklart ska hon springa på toa innan oxå och vi hör henne sjunga Jingle bells medans hon kissar.
När dom kommit tillbaka var det dags att dela ut lite julklappar. Mormor som inte har någon julgran hade tagit fram bocken, som hon kallade för lille Bocki, stuckit en drinkpinne vid hornet på den o lagt alla julklapparna där. Ännu en gång bröt jag ihop utav skratt. Syrran ville ha en tomteluva men mormors mössa fick duga. Fram med kameran för att få ett fint kort på oss. Mormor vägrade visa håret då hon börjat bli tunnhårig. Så hon rusar runt i huset för att leta upp sin ullmössa i stl. XL. Jaha, jag fick ju ta på mig en jag oxå för att inte vara utanför. Så där satt vi alla tre i vintermössor inomhus.
Mormor: Ska du inte surfa?!!
Jag:Surfa?!! Jaha, du menar zooma?!!
Mormor: Ja.. 
Vi får alltid samma sak varenda jul utav mormor och hon försöker inte ens anstränga sig att slå in det så vi inte ska kunna se vad det är. Så utan att öppna paketen så vet syrran o jag att det är ett kuvert med pengar i, 200 g chokladkaka, 1 tandkräm, 1 schampoflaska och lite handdukar. Men handdukarna brukar hon variera, ibland blir det gästhanddukar ibland tvättlappar. I år blev det kökshanddukar.
I år så låg det däremot 1 extra paket i högen..Syrran o jag tittade på varandra o jag öppnade mitt paket.
Jag: Min gamla kjol?!!
Även syrran bröt ihop utav skratt, för där låg min gamla kjol som mormor hittat i en utav mina flyttkartonger som jag lämnade hos henne när jag skulle flytta till Sthlm för 3 år sedan. I ny skepnad. Mormor hade sytt om den till ett förkläde. Att jag inte dog.
Mormor som inte direkt uppskattar detta med "fina" presenter, då hon förra året fick en svart lykta av syrran som hon skulle ha på trappen. Den gav hon tillbaka i höst o tyckte syrran kunde ge den till farsan i farsdags-present..så i år önskade hon sig saker hon verkligen behövde. Syrran köpte henne 48 st toarullar och jag gav henne 4 burkar Uncle Ben`s såser..Hon blev överlycklig.
Efteråt var det efterrätt, glass med chokladsås...
Hemma igen vid 21..Vid 21.30 dyker Fredric upp med chips-påse..Filmkväll:)

Puss Puss






Kommentarer
Postat av: katta

haha jag e så jävla het i mitt förkläde!

2008-12-28 @ 19:14:53
URL: http://katariiiiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback